اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

لایحه استخدامی دهیاری‌ها تا پایان آذرماه نهایی می‌شود/ استان‌ها آماده اعلام نیاز باشند

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، از ابلاغ لایحه استخدامی دهیاری‌ها طی آذرماه خبر داد و گفت: استان‌ها در نخستین مرحله باید نیازهای نیروی انسانی خود در دهیاری‌های سطح هر استان را به وزارت کشور اعلام کنند.

لایحه استخدامی دهیاری‌ها تا پایان آذرماه نهایی می‌شود/ استان‌ها آماده اعلام نیاز باشند

علی قربانی در گفت و گو با خبرنگار فارس در بجنورد، با اشاره به آخرین وضعیت لایحه جامع دهیاری‌ها در دولت اظهار کرد: لایحه جامع دهیاری‌ها و شهرداری‌ها در کمیسیون زیربنایی، کلان‌شهرها و اجتماعی دولت مصوب شده و بر اساس قول‌های داده‌شده تا پایان آذرماه این لایحه در هیات دولت به تصویب می‌رسد.

وی افزود: تصویب این لایحه بسیاری از موازی کاری‌ها در خصوص موضوعات عمرانی همچون قانون ماده ۹۹ شهرداری‌ها، ساخت و ساخت غیرمجاز، الحاق به محدوده و تفکیک اراضی‌ها را رفع می‌کند.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور همچنین درباره آیین‌نامه استخدامی دهیاری‌ها نیز گفت: این آیین‌نامه طی سال گذشته آماده‌سازی شد و با پیگیری‌های انجام‌شده و طراحی چارت تشکیلاتی برای هر دهیاری به‌صورت کار کارشناسی اکنون آماده برای ابلاغ است.

وی ادامه داد: برای هرکدام از دهیاری‌ها از درجه ۱ تا ۶ به تعداد ۶ تا ۱۱ پست تعریف‌شده و پس از امضای این آیین‌نامه توسط وزیر کشور، فرآیند اعلام نیاز استان‌ها به تعداد افراد اعلام می‌شود.

قربانی خاطرنشان کرد: پس از ابلاغ این قانون و تعیین میزان نیاز هر استان، استانداری‌ها می‌توانند بر اساس شیوه‌نامه آزمون استخدامی ویژه این آیین‌نامه، به برگزاری آزمون اقدام کنند.

وی از ابلاغ این آیین‌نامه طی آذرماه خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود تا در سال آینده استان‌ها بتوانند از افراد پذیرفته در آزمون‌ها را به‌کارگیری کنند.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ادامه داد: دهیاری‌ها در ارائه بودجه سال ۱۴۰۰ خود می‌بایست منابع مالی و هزینه‌ها این افراد را در بودجه خود لحاظ کنند در غیر این صورت نیازمند متمم در سال آینده خواهند بود.

وی از تصویب لایحه استخدامی شهرداری‌ها در کمیسیون اجتماعی مجلس نیز خبر داد و گفت: کلیات این لایحه مصوب شده و در کمیسیون در حال بررسی جزییات است.

قربانی در انتها با اشاره به تلاش برای تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی شهرداری‌ها به قراردادی خاطرنشان کرد: مکاتباتی برای تحقق این موضوع شده و در صورت اعلام مجوز از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور، با مصوبه دولت این اقدام انجام می‌شود که اتفاق بسیاری مهمی در ساماندهی نیروهای شهرداری خواهد بود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول