اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

مشکلی در تأمین کالاهای ضروری در سمنان وجود ندارد

استاندار سمنان گفت: مشکلی در تأمین کالاهای ضروری و اقلام غذایی موردنیاز مردم در استان سمنان وجود ندارد.

مشکلی در تأمین کالاهای ضروری در سمنان وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی‌رضا آشناگر ظهر امروز در جلسه ویدئوکنفرانسی ستاد تنظیم بازار استان سمنان اظهار کرد: در بحث تنظیم بازار، اقشار مردم توقع به‌حق نظارت‌های بیشتر تأمین و توزیع کالاها را دارند که باید نظارت در بخش‌های مختلف تشدید شود.

وی خاطرنشان کرد: در بحث تأمین گوشت مرغ و تخم‌مرغ مشکلی وجود ندارد و تولید مازاد این اقلام غذایی از سمنان به دیگر استان‌های کشور صادر می‌شود.

استاندار سمنان بابیان اینکه استان سمنان یکی از قطب‌های تولید گوشت مرغ و تخم‌مرغ است، گفت: نیاز استان سمنان روانه ۳۰ تُن است و ۵۰ تُن دیگر از تولید تخم‌مرغ از سمنان به دیگر استان‌های کشور ارسال می‌شود.

آشناگر ادامه داد: کاهش جوجه ریزی می‌تواند برای ماه‌های آینده مشکلاتی را در روند توزیع یا قیمت گوشت تخم‌مرغ ایجاد کند و لازم است سازمان جهاد کشاورزی و سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان سمنان از اکنون برای رفع این دغدغه با مسئولان کشوری رایزنی داشته باشند.

استاندار سمنان با اشاره به راه‌اندازی سامانه‌ای برای درج قیمت کالاها گفت: در کنار ایجاد این سامانه قیمت‌ها به‌صورت برچسب همانند روال گذشته بر روی کالا نصب شود.

در تأمین گوشت قرمز و مرغ در استان سمنان کمبودی نداریم

علی تشنه‌دل، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در این جلسه اظهار کرد: در راستای اجرای برنامه‌های ابلاغی و اهداف موردنظر در امر تنظیم بازار، کنترل قیمت و رصد و پایش بازار، طرح‌های نظارتی مختلفی از قبیل درج قیمت، طرح نظارتی لوازم خانگی و لوازم یدکی و طرح نظارتی حبوبات و خشکبار در سطح استان انجام شده است.

وی بیان کرد: در این طرح‌های نظارتی و با حضور بازرسان سازمان صمت استان، بالغ‌بر ۱۵۰۰ مورد بازرسی انجام شده است که ۱۹۵ مورد تخلف گران‌فروشی، عدم درج قیمت و غیره تشکیل شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: وضعیت توزیع گوشت مرغ و تخم‌مرغ در سطح استان مناسب است و هیچ‌گونه کمبودی در سطح استان نیست و گوشت مرغ با قیمت مصوب ۲۰ هزار ۴۰۰ تومان در سطح واحدهای صنفی عرضه می‌شود.

تشنه‌دل تأکید کرد: اولویت واحدهای تولیدی گوشت مرغ و مرغداری‌ها گوشتی و تخم‌گذار باید رفع نیاز گوشت مرغ و تخم‌مرغ در سطح استان باشد و سپس محصولات مازاد از استان خارج شود.

وی افزود: با توجه به اجرای طرح نظارتی درج قیمت، تمامی واحدهای صنفی و خدماتی موظف به نصب نرخ‌نامه و درج قیمت کالا هستند و با واحدهای متخلف برابر قانون نظام صنفی برخورد می‌شود.

کمبود تخم‌مرغ در بازار استان سمنان وجود ندارد

سیدحسن میرعماد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز در این جلسه گفت: تولید تخم مرغ در استان سمنان ۸۰ تُن در روز و سالانه ۲۹ هزار و ۵۰۰ تن است و کمبود تخم‌مرغ در بازار ایجاد جو روانی در فضای مجازی است.

وی افزود: متأسفانه با تهیه فیلم‌های کوتاه در فضای مجازی در واحدهای مرغ تخم‌گذار که باید براساس زمان‌بندی باید از رده خارج شوند، جو روانی کمبود تخم مرغ را به وجود می‌آورند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بیان کرد: تأمین نهاده‌های دامی برای مرغ‌های تخم‌گذار به طور ویژه در دست انجام است و بیش از ۹۰ درصد نهاده‌های این واحدها در زمان مشخص توزیع می‌شود.

 میرعماد گفت: اتحادیه مرغ‌های تخم گذار موظف به تأمین روزانه ۳۰ تُن تخم مرغ برای تنظیم بازار هستند که این رویه در حال انجام است.

وی عنوان کرد: تمایل به جوجه‌ریزی در واحدهای تولیدی افزایش پیدا کرده و اکنون یک هزار تن گوشت مرغ آماده عرضه در بازار است.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول