اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تلاش برای دریافت مجوز رشته‌های پزشکی و دارو سازی در شهرستان نور

رئیس دانشگاه آزاد واحد نور، با بیان اینکه این دانشگاه در رشته‌های فنی مهندسی اساتید خوبی دارد اما از امکانات و بودجه محروم مانده، گفت: تلاش می‌کنم تا با حمایت مسؤولان برای رشته‌های پزشکی و دارو سازی مجوز دریافت و دانشجو پذیرش کنیم.

تلاش برای دریافت مجوز رشته‌های پزشکی و دارو سازی در شهرستان نور

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، مجید فانی بعدازظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان که با هدف آشنایی و تبیین اهداف و برنامه‌ها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد، با گرامیداشت یاد امام و شهدا به ویژه سپهبد شهید سردار دل‌ها سلیمانی و دانشمند شهید فخری‌زاده، حضور اصحاب رسانه را توجه جدی به جایگاه علم، دانش و پژوهش عنوان و اظهار کرد: این حضور به من گوشزد می‌کند که همه تلاش خود را برای ارتقای سطح دانشگاه آزاد واحد نور دراستان و کشور به کار گیرم و هدف‌گذاری کنم تا این دانشگاه جزء پنج دانشگاه برتر شمال کشور شود.

وی یکی از رویکردهای خود را رفع چالش مالی دانشگاه بیان کرد و افزود: به دلیل کاهش جمعیت جوان کشور در سال‌های اخیر، جامعه دانشگاهی با تعداد کم دانشجو مواجه شده و همین امر درآمد دانشگاه‌ها را که بیشتر با شهریه دانشجویی تامین می‌شد دچار چالش جدی کرد بنابراین با رویکرد رفع این چالش باید درآمد غیر شهریه‌ای را افزایش دهیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور با بیان اینکه جز با روحیه جهادی نمی‌توان کارها را پیش برد، تصریح کرد: وقت‌شناسی، بصیرت، تلاش شبانه‌روزی، دلسرد نشدن از ناملایمات، مقید نبودن به ساعت کاری از خصوصیات مدیر جهادی است.

این مسؤول رسالت اصلی دانشگاه را آموزش و پژوهش دانست و خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب همواره بر جایگاه شرکت‌های دانش بنیان در اقتصاد مقاومتی تاکید داشته و دارند بر همین اساس مرکز رشد مستقل در دانشگاه آزاد واحد نور را فعال کردیم و قرار است هسته نخبگان و فناوران را به پارک‌های علم و فن‌آوری معرفی تا با ثبت شرکت‌های دانش بنیان، فرمایشات رهبری را تحقق بخشیم زیرا دانشگاه نمی‌تواند بنگاه اقتصادی باشد بلکه با انعقاد قرارداد با شرکت‌های دانش بنیان ضمن کمک به اقتصاد مقاومتی، منتفع می‌شود.

فانی از دیگر اهداف و برنامه‌ها را فعال کردن بخش‌های درآمدی غیرشهریه‌ای عنوان کرد و افزود: در مدت کوتاهی که مسؤولیت این دانشگاه را پذیرفتم، کار آماده‌سازی سه زمین ورزشی روباز( تنیس، ورزش‌های ساحلی و فوتبال) را شروع کردیم و قرار است در کمتر از دو ماه بهره‌برداری و به نام سه شهید شهرستان نور مزین و مورد استفاده علاقمندان قرار گیرد.

 وی علاوه بر جذب حداکثری دانشجو، استفاده از شرکت‌های دانش بنیان، استفاده از امکانات و جوانان شهرستان، طرح‌های پژوهشی را از دیگر راه‌های تامین مالی دانشگاه ذکر کرد و گفت: وجود شهرک‌های صنعتی و شرکت‌های بزرگ در منطقه و شهرستان‌های همجوار می‌تواند ظرفیت و فرصت مناسبی از نظر طرح‌های پژوهشی و جذب دانشجو و رونق دانشگاه شود.

رئیس دانشگاه آزاد واحد نور در باره کاهش جذب دانشجو در این دانشگاه، اظهار کرد: دانشگاه آزاد نور به خوبی شناسانده و معرفی نشده است بنابراین می‌توان با شناساندن رشته‌های موجود و تخفیفات ویژه به جذب دانشجو و افزایش تعداد آن‌ها کمک کرد.

*تلاش برای ایجاد رشته‌های جدید

این مسوول از دیگر راه‌ها و اهداف جذب و افزایش تعداد دانشجو را ایجاد رشته‌های علوم انسانی و پزشکی، عنوان کرد و افزود: در ابتدای ورودم با امام جمعه، فرماندار، نماینده، دادستان و برخی دیگر از مسؤولان دیدار و ملاقات کردم و قول‌های همکاری و مساعدت برای ارتقای دانشگاه و شهرستان گرفتم که امیدوارم با این حمایت‌ها و نیز حمایت و یاری اصحاب رسانه بتوانم مجوز رشته‌های مورد نظر را برای این دانشگاه دریافت و دانشجو پذیرش کنیم.

 

فانی در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: دانشگاه آزاد واحد نور در رشته‌های فنی مهندسی اساتید خوبی دارد و دانشجویان زیادی تربیت کرد اما از امکانات و بودجه محروم مانده، آمدم تا این خلاء را جبران کنم و همه تلاش من این است تا دانشگاه آزاد نور جزء پنج دانشگاه برتر شمال کشور شود.

وی در خصوص تغییرات در تیم مدیریتی دانشگاه، اظهار کرد: برای عوض کردن نیامدم زیرا عمل محور هستم، از دوستان حاضر هر کس توانست همراهی کند در سمت خود می‌ماند اما اگر به هر دلیلی در اجرای برنامه‌ها و اهداف همراه نباشد فرد دیگری که همراه باشد بدون در نظر گرفتن وابستگی حزبی، گروهی و جناحی، جایگزین می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد واحد نور، توجه به امور فرهنگی را از اهداف دانشگاه در دوران مدیریت خود عنوان و اظهار کرد: شرایط کر ونایی وضعیت را سخت کرد اما تلاش داریم تا امور فرهنگی ارتقاء پیدا کند به همین منظور با فعال کردن طرح پایش و شناسایی نقاط قوت و ضعف با کمک دیگر دستگاه‌ها و انعقاد قرارداد به این مهم اهتمام و برای کاهش مشکلات فرهنگی تلاش می‌کنیم.

*مدارس سما مدارس مهارت آموزی می‌شوند

این مسؤول اشتغال را از دغدغه خانواده‌ها ذکر کرد و افزود: بنا دارم تا مدارس سما را به مدارس مهارت‌آموزی تبدیل و با سوق دادن دانش‌آموزان به سمت مهارت، مشکل کار و اشتغال را کاهش دهیم البته طرح‌های دیگری هم شناسایی شد که در قالب مرکز رشد فعال می‌شوند.

فانی به تلاش به کاهش مشکلات آموزشی در ایام کرونایی اشاره  و اظهار کرد: با توجه به امر مهم آموزش تلاش شد تا آموزش دانشجویان مثل آموزش دانش‌آموزان باشد که از طریق سامانه‌های وا دانا و آموزشیار در سراسر کشور در حال اجراست و همچنین در دانشگاه آزاد نور، طرح پشتیبان برای اساتید و دانشجویان تعریف تا مشکلات آموزشی دانشجویان رفع شود.

وی افزود: سامانه‌های وادانا و آموزشیار، که ارتباط آموزشی بین استاد و دانشجو را برقرار می‌کند مزیت کنترل نحوه تدریس و حضور را با حفظ شانیت اساتید دارد.

رئیس دانشگاه آزاد واحد نور در پایان با اشاره به لزوم حمایت‌های لازم برای برداشتن گام‌های بلند در جهت ارتقای این واحد، گفت: در تلاش هستیم تا با پرورش گیاهان دارویی و آوردن رشته داروسازی ضمن جذب دانشجو به برخی از اهداف پیش‌بینی شده برسیم.

در پایان این نشست از طرح‌های ورزشی دانشگاه بازدید و با حضور بر سر مزار شهدای خوشنام مدفون در این دانشگاه ضمن قرائت فاتحه با آرمان راسخ شهدا تجدید پیمان شد.

انتهای پیام/ ۸۶۰۲۳/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول