اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

افزایش تسهیلات بهزراعی باغات چای در کشور

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به آخرین وضعیت افزایش تسهیلات بهزراعی باغات چای در کشور گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و با توجه به افزایش هزینه‌های کارگری به ازای هر هکتار باغ چای ۲۵ میلیون تومان تسهیلات تعلق می‌گیرد درحالی‌که این رقم در سال گذشته ۱۸ میلیون تومان بوده است.

افزایش تسهیلات بهزراعی باغات چای در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حبیب جهانساز امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بهزراعی باغات چای منجر به افزایش تولید در استان‌های شمالی می‌شود، اظهار کرد: در چند سال اخیر سازمان چای توصیه‌های فراوانی با باغداران چای در خصوص بهزراعی زمین‌های خود را داشته و در این خصوص تسهیلاتش را هم همواره در نظر گرفته است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت افزایش تسهیلات بهزراعی باغات چای در کشور گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و با توجه به افزایش هزینه‌های کارگری به ازای هر هکتار باغ چای ۲۵ میلیون تومان تسهیلات تعلق می‌گیرد درحالی‌که این رقم در سال گذشته ۱۸ میلیون تومان بوده است.

رئیس سازمان چای کشور با اذعان به اینکه برای تأمین نهاده و کودهای شیمیایی مبلغی به‌عنوان سرمایه در گردش در نظر گرفته‌شده است، تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های چای‌کاران برداشت کف بر و کمر بر بوده و بر همین اساس برای برداشت کف بر ۱۵ و کمر بر ۱۰ میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته‌شده و بازپرداخت چهارساله و سود آن چهار درصد است.

جهانساز یکی از نیازهای کارخانجات چای کشور را انجام عملیات بهسازی و برندسازی دانست و بیان کرد: درگذشته برای انجام عملیات بهسازی، برندسازی و همچنین در کارخانجات چای کشور ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات با بازپرداخت چهارساله و سود هفت درصد تعلق می‌گرفت که اکنون در تلاشیم تا این تسهیلات را به ۷۰۰ میلیون تومان برسانیم.

وی با ابزار رضایتمندی از افزایش ۱۲ درصدی تولید چای در کشور گفت: بر اساس آمار امسال ۱۳۰ هزار تن برگ سبز چای خریداری و ۳۰ هزار تن چای خشک تولیدشده که این آمار نسبت به سال گذشته با افزایش ۱۲ درصدی مواجه شده است.

رئیس سازمان چای کشور از پرداخت ۹۳ درصدی طلب چای‌کاران در کشور خبر داد و افزود: از ابتدای سال جدید تاکنون ۴۷۷ میلیارد تومان از طلب چای‌کاران پرداخت و هفت درصد سهم دولت هم با پیگیری‌های صورت گرفته تا پایان همین ماه پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول