اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

اظهارات سخنگوی دولت علیه مجلس و طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها خلاف اصل تفکیک قواست

نماینده ارومیه در مجلس از اینکه سخنگوی دولت در علیه طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها علیه مجلس اظهار نظر کرده است انتقاد کرد و گفت: حرف ربیعی خلاف اصل تفکیک قواست.

اظهارات سخنگوی دولت علیه مجلس و طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها خلاف اصل تفکیک قواست

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، وحید جلال‌زاده نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی، امروز (سه‌شنبه 11آذر) در جلسه علنی و در جریان بررسی جزئیات طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران در تذکری اظهار داشت: حفظ شأن و منزلت و اقتدار مجلس و دفاع از حقوق و جایگاه قانونی نمایندگان برعهده رئیس مجلس و هیأت رئیسه آن است.

وی افزود: هنوز در نوبت بعدازظهر طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در مجلس در حال بررسی هستیم و هنوز این قانون نهایی نشده است. ولی دولت در یک اقدام غیرقانونی واکنش نشان داده و برای مجلس خط و نشان می‌کشد.

نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رئیس مجلس باید از حقوق نمایندگان و شأن مجلس دفاع کند و اگر ما رئیس جمهور را به مجلس آورده و از وی سؤال می‌کردیم و او در مقابل مردم پاسخگو بود و سخنگوی دولت جرأت نمی‌کرد به مجلس تذکر دهد.

جلال‌زاده افزود: اگر دولت کارآمد است بهتر است برود جواب بورس و مردم را بدهد؛ و اگر دولت کارآمد است باید جواب خون شهید فخری‌زاده را بدهد؛ بهتر است که دولت به جای انی کارها جواب لجبازی‌های رئیس جمهور را بدهد که در مقابل رأی مردم و مصوبات مجلس ایستاده و آن را ابلاغ نمی‌کند.

وی گفت: حرف‌های ربیعی سخنگوی دولت خلاف قانون اساسی و اصل تفکیک قوا است؛ دولت بایستی جواب کمبود نان را بدهد که پیرمرد و پیرزن باید ساعت‌ها برای 20 قرص نان در صف نانوایی بیاستند و بهتر است جواب کشاورزان ارومیه‌ای را بدهند که نه برای کشت پاییزه کود دارند و نه گازوئیل برای چاه‌‌های آب.

نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد:‌ سخنگوی دولت حق ندارد برای مجلس خط و نشان بکشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول