اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

ارزش یورو در برابر دلار به بالاترین میزان در سه ماه گذشته رسید

کاهش ارزش دلار باعث شد تا برابری یورو ـ دلار به بالاترین میزان در سه ماه گذشته برسد و شاهد رفتن سرمایه‌گذاران به سمت ارزهای با ریسک بیشتر باشیم.

ارزش یورو در برابر دلار به بالاترین میزان در سه ماه گذشته رسید

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، انتظار برای اجرای بسته‌های محرک پولی بیشتر در آمریکا و بهبود اوضاع اقتصادی در برخی نقاط جهان باعث شد تا شاهد کاهش ارزش دلار در بازار جهانی باشیم.

این مسئله همچنین باعث شده تا سرمایه‌گذاران در بازار ارز به سمت ارزهای با ریسک بیشتر بروند.

یکی از ارزهایی که امروز در بازار با اقبال خوبی مواجه شد دلار نیوزیلند بود که ارزش آن به بالاترین میزان در حدود سه سال گذشته رسید.

درواقع با توجه به خوش‌بینی سرمایه‌گذاران درباره موفقیت‌آمیز بودن تولید واکسن کرونا، آنها بیش از آنکه به سمت دلار بروند به سمت دارایی‌های با ریسک بیشتر از جمله اوراق قرضه با سود بالاتر خارج از آمریکا رفته‌اند. 

افزایش روزافزون تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا باعث شده که شاهد حمایت از دلار در بازار نباشیم، از طرف دیگر هم پیش بینی می‌شود که بانک مرکزی آمریکا پیش از آنکه شاهد توزیع گسترده واکسن کرونا در جهان باشیم، قصد دارد برای حمایت از اقتصاد این کشور دست به کارهای بیشتری بزند.

قرار است روزهای 15 و 16 دسامبر بانک مرکزی فدرال آمریکا برای تصمیم‌گیری درباره سیاست‌های آتی خود نشستی را برگزار کند. 

ژروم پاول، رئیس کل بانک مرکزی آمریکا هم امروز و فردا در کنگره این کشور حضور پیدا خواهد کرد و سخنان وی در جلسه افتتاح کنگره از این جهت که می‌تواند سرنخ خوبی نسبت به سیاست‌های آتی این بانک بدهد، به دقت از سوی سرمایه‌گذاران مورد توجه قرار خواهد گرفت.

در معاملات امروز ارزش یورو به 1.1968 دلار رسید که 0.4 درصد نسبت به دیروز رشد داشته است و تقریبا بالاترین میزان در سه ماه گذشته بوده است. شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای مرجع اما 0.2 درصد کاهش یافت و به رقم 91.74 واحد رسید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول