اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

درخواست مجوز شرکت‌های سازنده واکسن کرونا از اتحادیه اروپا

سه شرکتی که توانسته‌اند تاکنون واکسن کرونا را با موفقیت تولید کنند، برای توزیع این واکسن در اروپا درخواست مجوز کرده‌اند.

درخواست مجوز شرکت‌های سازنده واکسن کرونا از اتحادیه اروپا

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، سه شرکت مدرنا، فایزر و بایونتک، که گفته‌اند با موفقیت توانسته‌اند واکسن کرونا را تولید کنند، از اداره داروی اروپا برای توزیع این واکسن در سطح این قاره درخواست مجوز کرده‌اند.

دو شرکت فایزر و بایونتک که یک واکسن به صورت مشترک تولید کرده‌اند می‌گویند: ممکن است این ماه شاهد رسیدن واکسن به اروپا باشیم.

آنها چند روز پیش خواستار دریافت مجوز فوری برای توزیع واکسن خود در آمریکا شده بودند.

دو شرکت در بیانیه مشترک خود که امروز منتشر شد می‌گویند در صورتی که اداره داروی اروپا به این نتیجه برسد که مزایای واکسن کرونا از ریسک آن در حفاظت از افراد در برابر ابتلای به کرونا بیشتر باشد، توصیه به صدور مجوز بازاریابی مشروط خواهد کرد که این مسئله یعنی تا پیش از پایان سال 2020 امکان استفاده از واکسن کرونا در اروپا محقق خواهد شد.

فایزر و بایونتک برای رسیدن به بازار توزیع واکسن اروپا شانه به شانه مدرنا در حرکت هستند؛ چراکه مدرنا هم درخواست صدور مجوز مشروط کرده بود.

در حال حاضر تنها سلاحی که برای از مقابله با شیوع ویروس کرونا وجود دارد، واکسیناسیون موثر افراد است. این ویروس تاکنون جان 1.4 میلیون نفر در جهان را گرفته و کمر بسیاری از اقتصادهای جهان را خم کرده است.

در حال حاضر حدود 50 واکسن در حال گذراندن مراحل آزمایش خود در سراسر جهان هستند. در روز 18 نوامبر بود که دو شرکت فایزر و بایونتک اعلام کردند که توانسته‌اند واکسنی برای کرونا تولید کنند که تا 95 درصد می‌تواند از ابتلای افراد به کرونا جلوگیری کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول