اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

آماری از تورهای گردشگری غیرمجاز وجود ندارد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به فعالیت 62 دفتر خدمات مسافرتی در زنجان گفت: آماری از تورهای گردشگری غیرمجاز وجود ندارد.

آماری از تورهای گردشگری غیرمجاز وجود ندارد

امیر ارجمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: از ابتدای کرونا تاکنون اقدامات بسیاری توسط میراث فرهنگی زنجان در راستای پیشگیری از کرونا در مراکز گردشگری، تفریحی انجام داده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی و تور‌های گردشگری نیز تا اطلاع ثانوی تعطیل است، گفت: همچنین بر اساس مصوبه ستاد مقابله با ویروس کرونا و در راستای پیشگیری از انتشار این ویروس، همه اماکن و محوطه‌های تاریخی و موزه‌های این استان تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

ارجمند تعطیلی تورهای گردشگری را نیز از دیگر موضوعات موثر در کاهش اقامت در استان اعلام کرد و گفت: البته تعطیلی تورهای گردشگری نیز به خاطر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا انجام شده است.

وی در ارتباط با فعالیت تورهای غیرمجاز نیز گفت: میراث فرهنگی تا حد امکان این تورها را شناسایی و به مراجع ذیربط معرفی می‌شود، اما در چنین شرایطی که کرونا به شدت در حال گسترش است، همه تورهای گردشگری تعطیل است.

ارجمند با بیان اینکه طبیعت‌گردی و برگزاری تورهای گردشگری باید با مجوز انجام شود، اضافه کرد: افرادی که در شرایط عادی اقدام به برگزاری تور می‌کنند باید ثبت در سامانه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه 62 دفتر خدمات مسافرتی داشتیم که 50 درصد آنها فعالیت طبیعت‌گردی داشتند، گفت: همه اینها در چارچوب ضوابط فعالیت کرده‌اند.

ارجمند بیان کرد: درباره تورهای گردشگری غیرمجاز آماری در دسترس نیست، اما در شهریورماه چهار سایت و تور گردشگری که اقدامات غیرمجاز داشت، شناسایی و به مراجع قانونی معرفی شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه تاکنون برگزاری هرگونه مراسم تجمعی در استان ممنوع بوده است، تصریح کرد:  تعطیلی موزه‌ها هم تمدید شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: در همین راستا به منظور صیانت از سلامت عمومی و گذار از وضعیت کنونی شیوع کرونا، با هدف کاهش مراجعه حضوری، تسهیل شرایط و تسریع فرآیند بهره‌مندی فعالان گردشگری از تسهیلات بانکی، مدت اعتبار تمامی مجوزهای مربوط به فعالیت حوزه گردشگری صادره از سوی وزارتخانه متبوع اعم از پروانه بهره‌برداری، گواهینامه، حرفه‌ای و کارت مدیریت تا پایان سال جاری دارای اعتبار بوده و در صورت انقضای اعتبار، نیاز به تمدید ندارند.

ارجمند ادامه داد: بر اساس ابلاغ معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، به استناد بند ۱۱ مصوبه چهل و پنجمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا در اول آذر ماه امسال با توجه به افزایش مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعتبار تمامی مجوزهای این وزارتخانه تمدید شده است.

وی اظهار داشت:  پیش از این تمدید اعتبار کارت راهنمایان گردشگری تا پایان سال جاری نیز توسط معاون گردشگری کشور اعلام شده است.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول