اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

گزارش نشست مصوبه لغو تحریم‌ها | رسانه‌ها اجرای مصوبه امروز مجلس را از دولت مطالبه کنند/ هشدار به دولت برای عدم مصادره شهید فخری‌زاده

نشست بررسی مصوبه امروز مجلس شورای اسلامی با عنوان طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت» با شرکت پنج نماینده مجلس برگزار شد.

گزارش نشست مصوبه لغو تحریم‌ها | رسانه‌ها اجرای مصوبه امروز مجلس را از دولت مطالبه کنند/ هشدار به دولت برای عدم مصادره شهید فخری‌زاده

به گزارش خبرگزاری فارس، نشست بررسی مصوبه امروز مجلس شورای اسلامی با عنوان «طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت» عصر امروز با شرکت فریدون عباسی، رئیس سازمان انرژی اتمی در دولت دهم، حجت‌الاسلام سید محمود نبویان، غلامحسین رضوانی و علی خضریان نمایندگان مردم تهران و حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس در خبرگزاری فارس و در حضور اصحاب رسانه برگزار شد. 

 

 

ربیعی مراقب باشد دوباره قتل‌های زنجیره‌ای صورت نگیرد

در این نشست، حجت‌الاسلام نبویان گفت: این طوری که می‌گویند آقای ربیعی سخنگوی دولت گفته است که مباحث هسته‌ای مربوط به شورای عالی امنیت ملی می شود و مجلس نمی‌تواند در آن دخالت کند من به آقای ربیعی توصیه می‌کنم شما فرد امنیتی هستی چرا به دولت آمده‌ای؟ مراقب باشید در زمان مسئولیت شما دوباره قتل‌های زنجیره‌ای صورت نگیرد.

وی افزود: نکته دوم اینکه شما در کار دیگران دخالت نکنید و فقط همین قیمت مرغ که بیش از ۳۰ هزار تومان است را درست کنیید. من به آقای ربیعی می‌گویم از سال ۹۲ آقای روحانی پرونده هسته‌ای را از شورای عالی امنیت ملی گرفت و به وزارت امور خارجه و آقای ظریف داد.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: از ابتدای پرونده هسته‌ای این موضوع در شورای عالی امنیت ملی بوده است که اتفاقا درست آن هم همین است به دلیل اینکه وزرای مختلف از وزیر کشور تا وزیر دفاع در آن حضور دارند و همه آنها می‌توانند در این موضوعات اظهار نظر کنند، تا اینکه در سال ۹۲ این پرونده از آنها گرفته شده است. آقای ربیعی مگر بحث هسته‌ای مربوط به شورای امنیت ملی نمی‌شوند چرا شما این پرونده را از شورای امنیت ملی گرفتید و به آقای ظریف دادید؟  (متن کامل اظهارات)

 

 

اگر دولت، فخری‌زاده را مصادره کند، می‌گویم می‌خواستند با وی چه کنند؟

در ادامه، فریدون عباسی خاطرنشان کرد: یک اخطار به عناصر دولت می‌دهم که اگر بخواهند فخری‌زاده را حامی برجام جلوه دهید که اینکار را هم کرده اند و حرف خود را پس نگیرید من وارد عمل می شوم و آن‌وقت من به مطبوعات چیزهایی را خواهم گفت. کسی بنده را مخل امنیت ملی معرفی نکند نکاتی را میدانم در مورد آقای فخری زاده و کارهایی که دست داشتند و می خواست انجام دهند و تهدید می کنم اگر بخواهند این طایفه و قبیله برجامی، این شهید بزرگوار را برای مطامع خود مصادره کنند من اقدام شدیدی خواهم کرد من حاوی اطلاعات هستم و می‌گویم اینها با فخری زاده می خواستند چه کنند‌.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس افزود: مصوبه امروز مجلس برای بهبود زندگی مردم است و حربه برجامیان این است که این مصوبه می‌تواند تحریم بیاورد در حالی که عده‌ای سعی میکنند سایه جنگ را به سر کشور بیاورند. ما یک روشی را در این هفت سال رفتیم که منجر به مشکلات برای مردم شد و حالا هم می خواهیم مسیر دیگری برویم. (متن کامل اظهارات)

 

 

دولت، مجری است، نه تئوری‌پرداز

به گزارش فارس، غلامحسین رضوانی نماینده دیگر مردم تهران در مجلس هم در این نشست با اشاره به مخالفت دولت با مصوبه امروز مجلس، گفت: یکی از مصیبت‌ها این است که گاهی مجری در جایگاه تئوری‌پرداز می‌نشیند در حالی که دولت مجری است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا برای تصویب این مصوبه با شورای عالی امنیت ملی، هیات نظارت بر برجام و وزارت خارجه هماهنگی به عمل امده است یا خیر؟ گفت: بررسی این طرح در صلاحیت مجلس است. نظام، مکانیسم‌هایی را برای نهایی شدن این طرح و تبدیل آن به قانون دارد.

نماینده تهران در مجلس خاطر نشان کرد: البته اینکه تمام چیزهایی که دبیرخانه شورای امنیت، سازمان انرژی اتمی و وزارت خارجه بخواهد را انجام دهیم، ‌خیر. اگر این طور باشد که اصلا مجلس نباید به دنبال مصوبه و طرح برود. (متن کامل اظهارات)

 

 

گویا دولت در رفتار خود جای شورای نگهبان نشسته است 

در نشست بررسی مصوبه امروز مجلس با عنوان اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت، همچنین حجت‌الاسلام نقدعلی طی سخنانی با اشاره به اظهار نظر برخی از چهره‌های دولت درباره این مصوبه گفت: گویا دولت در رفتار خود جای شورای نگهبان نشسته است که این به دلیل ضعف در دید سیاسی و تحلیل است.

وی ادامه داد: مجلس روزی که طرف های مقابل برجام را نقض کردند و آمریکا از آن خارج شد باید چنین قانونی را تصویب می‌کرد. (متن کامل اظهارات)

 

 

دست دستگاه قضا برای برخورد با قصور در اجرای مصوبه اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها باز است

بنابر این گزارش، علی خضریان دیگر نماینده مردم تهران در مجلس نیز در این نشست، گفت: ممکن است در روزهای آتی، برخی شیطنت‌ها و کارشکنی‌ها از طرف جریان دلبسته به غرب انجام شود. مردم بپذیرند که اگر این طرح، آسیب‌هایی هم داشته باشد، بهتر از این است که اقتصاد کشور در گرو انتخابات کشوری شود که ما هیچ نقشی در آن نداریم.

سخنگوی کمیسیون اصل نود در پاسخ به سؤالی درباره احتمال عدم اجرای طرح مجلس در صورت تصویب از سوی شورای نگهبان، گفت: این قانون از سایر قوانین مستثنی نیست و در ماده هشت آن،‌ قید شده است که عدم اجرای این قانون، مجازات لازم را درپی داشته باشد. در واقع دست دستگاه قضایی برای برخورد باز است. (متن کامل اظهارات)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول