اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تفریح و نشاط

کرونا با «لباس پلوخوری»های ما چه کرد؟/ رابطه خوش‌پوشی و حال خوب

این روزها خیلی ها به لباس های داخل کمدشان سر نمی زنند چون معتقدند جایی نمی روند که نیازی به خوش پوشی داشته باشند، اما شاید این طرز تفکر اشتباه باشد چرا که خوش پوشی می تواند از لحاظ روانی، نقش بسزایی در سلامت روح ما آن هم در ایام کرونا داشته باشد.

کرونا با «لباس پلوخوری»های ما چه کرد؟/ رابطه خوش‌پوشی و حال خوب

گروه تفریح و نشاط؛ سعیده اسدیان: بر اساس احادیث اسلامی حسن خلق شامل چهار خصلت است که خوش‌رو بودن، خوش کلام بودن، خوش بو بودن و خوش پوش بودن را شامل می‌شود، اگر بپذیریم که لباس هم یک نعمت است، پس باید به لباس هم مانند همه نعمت‌ها یک نگاه الهی داشته باشیم، بدانیم که لباس فرخنده و مبارک است و بر گردن ما همانند همه نعمت‌های الهی حقی دارد که باید آن حق به جا آورده شود.

این روزها و با توجه به شیوع ویروس کرونا امکان رفتن به مهمانی ها، دورهمی های خانوادگی، رستوران، تولد، عروسی و ... از ما سلب شده و به همین جهت هم بیشتر اوقات را در خانه به سر می بریم، به خصوص در روزهای اخیر که قرنطینه اجباری همه را خانه نشین کرده است. همین موضوع هم باعث شده تا لباس های خانگی بیشتر مورد استفاده قرار بگیرند و البسه های رسمی، اسپرت و یا پاییزه در کمدها خاک بخورند.

تأثیر خوش پوشی بر سلامت روح و روان

خیلی ها به لباس های داخل کمدشان سر نمی زنند چون معتقدند جایی نمی روند که نیازی به خوش پوشی و تمیزپوشی داشته باشند، اما شاید این طرز تفکر اشتباه باشد چرا که خوش پوشی می تواند از لحاظ روانی، نقش بسزایی در سلامت روح ما آن هم در ایام کرونا داشته باشد.

خیلی از ما لباس های دسته بندی شده ای داریم، مثلاً اگر می خواهیم برای خرید از سوپرمارکت تا سر کوچه برویم یک لباس دم دستی می پوشیم و به سراغ لباس های رسمی مان نمی رویم، یا در خانه همیشه با لباس های آزاد و راحت و به اصطلاح خانگی سر و کار داریم.

حال خوب را به خودتان هدیه دهید

این روزها و با توجه به شرایط موجود، شاید حال و حوصله زیادی برای خیلی از ما نمانده باشد که به موضوع پوشش و لباس از زاویه دیگری نگاه کنیم اما برهم زدن قواعد نانوشته همیشه هم بد نیست و گاهی می تواند حال خوب را به ما هدیه کند.

قرار بر این نیست که همیشه لباس خوب ما برای دیگران باشد، حتماً نباید مهمان بیاید یا به مهمانی دعوت شویم تا به اصطلاح لباس پلوخوری هایمان را تنمان کنیم، بهتر است این بار به احترام خودمان خوش پوشی را هدف بگیریم.

یک مهمانی متفاوت در شب های پائیز

خیلی از ما به دلیل حضور در محیط های کاری، امکان پوشیدن لباس های دلخواه را نداریم اما این روزها فرصت خوبی است تا حتی برای ساعاتی هم که شده از رنگ های خنثی فاصله بگیریم و به سراغ رنگ های پاییزی مورد علاقه مان برویم و برای یک پیاده روی شبانه و البته با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی آماده شویم.

فراموش نکنید که طی چندین ماه گذشته بخش تازه ای به استایل شما اضافه شده،  یک پوشاک جانبی یا به اصطلاح اکسسوری به نام «ماسک» که به سرعت در دنیای مُد جای خود را باز کرد و بعد از مدتی با طرح ها و مدل های مختلف روانه بازار شد تا به بخشی از پوشاک ضروری شما که باید همیشه و همه جا با خود به همراه داشته باشید، رنگ و نقش تازه بدهد.

طی این مدت که انگیزه و تمایل مردم برای خرید پوشاک کم شده بسیاری از تولیدکنندگان البسه به عرضه ماسک هایی جدیدتر متناسب با نیاز مردم روی آوردند و همین امر باعث شده تا خیلی ها به ماسک زدن تشویق شوند و آن را مثل شال گردن یا کلاه و دستکش با لباس خود هماهنگ کنند.

حالا این روزها می توانیم بر خلاف همیشه، زیباترین و البته راحت ترین لباسی را که پوشش معقول و مشروع و مناسبی دارد و قبلاً در یک مهمانی خانوادگی آن را می پوشیدیم و یا برای رفتن به کافه و رستوران انتخاب می کردیم به تن کنیم و آماده پیاده روی شویم.

خودتان را به مهمانی خودتان دعوت کنید

حتی می توانیم در یکی از همین شب های بلند پاییزی با همسر و فرزندان خود یک دورهمی کوچک برگزار کنیم، یک غذای خوشمزه خانگی، کمی تنقلات و تعدادی بازی رومیزی و حتی یک فیلم خوب برای ساختن یک شب متفاوت کافی است، خودتان را به مهمانی خودتان دعوت کنید و برای رفتن به این مهمانی آماده شوید.

لباس های در کمد مانده را بیرون بیاورید، اگر اهل شهر یا روستای خاصی هستید سری به لباس های اصیل و زیبای محلی تان بیندازید، دستی به سر و صورتتان بکشید و خوش بو ترین عطرتان را بزنید و به جمع کوچک اما پرانرژی این مهمانی که خودتان میزبان آن هستید وارد شوید.

خوش پوشی در دوران دورکاری

بسیاری از ما در شرایط فعلی دورکار هستیم، گاهی لباس های راحت خانه و رختخواب گرم و نرم در کنار هوای پاییزی کار را برایمان سخت می کند، بر اساس تجربه بسیاری از افراد دور کار، قرار گرفتن در شرایط رسمی تا حدود زیادی این مشکل را برطرف می کند، یعنی شما مثل روزهای قبل از خواب بیدار شوید، دست و صورتتان را بشویید و آماده رفتن به محل کار شوید، با این تفاوت که محل کارتان اتاق شخصی تان است.

این بار شما خالق سبک جدیدی باشید

 همیشه بخشی از تأثیر اتفاقات مهم تاریخی تغییر در سبک پوشش مردم بوده و بدون شک در دوران پساکرونا هم شاهد این تغییرات خواهیم بود، همین حالا هم در سطح جهانی و همچنین در ایران با توجه به کاهش تعداد فشن شوها، تولید و خرید کمتر و ... بحث مد پایدار و استفاده از محصولاتی با کیفیت بیشتر مطرح است.

شاید یکی از این تغییرات این باشد که ما آگاهانه و با دانشی بیشتر به میراث گذشته خود بازگردیم،خیلی از ما پارچه های دستبافت و قدیمی داریم که سال هاست در کمدهایمان جا خوش کرده اند و فقط در خانه تکان های نوروزی جا به جا شده اند تا شاید روز مبادا به کار آیند.

به سراغ پارچه ها و لباس های قدیمی تان بروید

حالا همان روز مباداست، به سراغ این پارچه ها بروید و با دوخت و دوزهای خانگی، لباسی را خلق کنید که هم شباهت زیادی به سلیقه تان دارد و هم به دلیل کیفیت بالا ماندگار تر است، ضمن اینکه می تواند سرگرمی خوبی برای روزهای کرونایی مان باشد.

حتی می توانیم با زیرو رو کردن کمد لباس هایمان و نگاهی خریدارانه تر به آنها، بهترین ترکیب را برای خود بسازیم و یاد بگیریم که خوش پوشی هیچ وقت مساوی با گران پوشی نیست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول