اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مسئولی در دولت مستعفی یمن امارات و عناصر متحد این کشور را تهدید به حمله کرد

مشاور سابق رئیس جمهور مستعفی یمن گفت که نیروهای این دولت به زودی امارات و عناصر مزدور این کشور در جنوب یمن را طرد خواهند کرد.

مسئولی در دولت مستعفی یمن امارات و عناصر متحد این کشور را تهدید به حمله کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، یکی از مسئولان دولت مستعفی یمن با حمله به امارات متحده عربی و عناصر تحت امر این کشور در جنوب یمن را تهدید کرد.

مختار الرحبی، مشاور سابق منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن و مشاور فعلی وزیر اطلاع رسانی در این دولت امروز سه‌شنبه در حساب توییتری خود نوشت نیروهای دولت مستعفی به زودی شهر عدن را پس خواهند گرفت.

او در  چرایی تأخیر در بازپسگیری این شهر که زمانی پایتخت موقت دولت منصور هادی بود، نوشت: «آنچه باعث شده است ما در این مسئله تأخیر کنیم صرفا مسائل مربوط با ائتلاف است که میزبان رهبران سیاسی در ریاض است».

دولت مستعفی یمن از سال ۹۶ به ویژه منصور هادی در پایتخت عربستان سعودی مستقر است و شورای انتقالی جنوب یمن که مورد حمایت امارات است، تابستان سال گذشته طی سلسله حملاتی شهر عدن، پایتخت موقت این دولت را به تصرف خود درآورد و طی این مدت به رغم امضای توافق ریاض بین این شورا، دولت منصور هادی و ریاض و ابوظبی درگیری‌ها در جنوب غربی یمن ادامه دارد.

مشاور سابق منصور هادی در ادامه توییت خود نوشت: «عربده‌کشی منطقه‌ای به پایان خود نزدیک شده است و امارات به‌زودی یمن را ترک خواهد کرد و [نیروهای] آلت دست این کشور نه ارزشی دارند و نه وزنه‌ای هستند. ماهیت اقلیت‌های متعصب این است که از بیگانه کمک می‌گیرند و هرگاه که این اجنبی رفت، به حجم طبیعی ِ کم خود باز خواهند گشت».

طی سال‌های اخیر گزارش‌هایی مبنی بر اینکه امارات با حمایت از شورشیان شورای انتقالی در جنوب که سودای خودمختاری دارند، به دنبال تجزیه یمن و سیطره بر تنگه راهبردی باب المندب است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول