اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

آنکارا: آماده گفت‌و‌گوهای بدون پیش شرط با یونان هستیم

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه از آمادگی مشروط کشورش برای برگزاری گفت‌وگو با یونان خبر داد.

آنکارا: آماده گفت‌و‌گوهای بدون پیش شرط با یونان هستیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر خارجه ترکیه سه‌شنبه از آمادگی کشورش برای برگزاری گفت‌وگوهای بدون پیش شرط با یونان خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» «حامی آکسوی» سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در این زمینه گفت که آنکارا از ابتدا موافق برگزاری گفت‌و‌گوهای پیش شرط با یونان بوده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ترکیه افزود: «وزارت انرژی و منابع طبیعی ما اعلام کرد که کشتی "عروج رئیس" فعالیتهای خود را در شرق مدیترانه به پایان رسانده و در ۲۹ نوامبر (یکشنبه ۹ آذر) به آنتالیا بازگشت.

 اتحادیه اروپا طی روزهای گذشته به دلیل سفر«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه به قبرس ترک‌نشین و عملیات ترکیه در مدیترانه شرقی خواستار تحریم آنکارا  شد. اتحادیه اروپا اقدامات ترکیه در شرق مدیترانه را غیرقانونی خوانده، اما آنکارا منکر این قضیه است. سران اروپا قصد دارند حدود دو هفته دیگر درباره اعمال تحریم علیه ترکیه رایزنی کنند. فرانسه از جمله کشورهای حامی تحریم ترکیه در قاره اروپاست.

وزارت خارجه ترکیه جمعه گذشته با صدور بیانیه‌ای از اروپا خواست تا با واقعیت‌ها روبه‌رو شده و به تعهداتش عمل کند. وزارت خارجه ترکیه سپس از اتحادیه اروپا خواست  با واقعیت‌ها درخصوص جزیره قبرس روبه‌رو شوند، حضور ترک‌تبارها در شمال قبرس را بپذیرند و به تعهداتی که در آوریل ۲۰۰۴ به ترک‌تبارهای قبرس دادند، عمل کنند (جزئیات بیشتر).

این در حالی است که وزارت دفاع ترکیه بعد از ظهر دوشنبه یونان را به تداوم تنش‌زایی متهم کرد. وزارت دفاع ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «یونان به افزایش تنش در منطقه و نقض تحریک‌آمیز خود ادامه می‌دهد. وزارت دفاع ترکیه به حفظ از حقوق و منافع خود و قبرس ترک نشین در دریای اژه و شرق مدیترانه ادامه می‌دهد».

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول