اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

تجهیزات دیجیتالی باعث تسهیل تردد در مرز بازرگان شد

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی از تسهیل تردد در گمرک و مرز بازرگان دومین مرز زمینی کشور با استفاده از تجهیزات دیجیتالی و بروز خبر داد.

تجهیزات دیجیتالی باعث تسهیل تردد در مرز بازرگان شد

 توحید آذربد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه،اظهار داشت: بر اساس مصوبه هیئت دولت در خصوص ساماندهی مبادلات مرزی، جلوگیری از قاچاق سوخت، ورود و خروج و جلوگیری از صف‌های طولانی کامیون‌ها تردد در مرز بازرگان دومین مرز زمینی کشور با استفاده از تجهیزات دیجیتالی و بروز تسهیل شد.

وی افزود: هم اکنون تردد، کنترل و نظارت در این مرز توسط گمرکات به صورت دیجیتالی و بروز انجام می‌شود که این امر موجب تسهیل در روند تردد کامیون‌ها شده است.

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی خواستار همراهی و همکاری دستگاه‌های اجرایی مستقر در مرز بازرگان شد و بیان کرد: همکاری دستگاه‌های اجرایی مستقر در مرز بازرگان موجب عدم ایستایی در مرز می‌شود.

آذربد با بیان اینکه تمام فعالیت‌ها و رویه‌های گمرکی در بازرگان دومین مرز بزرگ زمینی کشور به صورت الکترونیکی بوده و کامیون‌ها بدون توقف از طریق این مرز تردد می‌کنند یادآورشد: تجهیز مرز بازرگان به دستگاه‌های کنترلی پیشرفته نقش مهمی در تسهیل تجارت در یکی از بزرگترین مرزهای زمینی کشور دارد.

این مقام مسوول از رشد ۱۵ درصدی صادرات از مرز بازرگان طی امسال خبر داد و گفت: ارزش ریالی کالاهای صادرات از مرز بازرگان در دوره فعالیت مجدد این مرز رسمی، ۱۵ درصد افزایش یافته است.

وی عنوان کرد: از آغاز فعالیت مجدد این مرز از اواسط خرداد امسال تاکنون ۶۵ هزار و ۵۳۰ تن انواع کالاها از طریق این مرز صادر شده است که از لحاظ وزنی، ۴۴ درصد کاهش نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته وجود دارد.

آذربد با اشاره به صادرات سایر گمرکات از این مرز از لحاظ دلاری ۱۴ درصد رشد دارد، اظهار داشت: ۴۸۵ هزار و ۲۲۸ تن کالا به ارزش ۲ میلیارد و ۶۶۰ میلیون و ۵۹۰ هزار دلار از طریق این گمرک صادر شده است.

خاطرنشان می‌شود مرز بازرگان از جمله مرزهای فعال کشور در طول دهه‌های مختلف تجارت ایران با کشورها و کریدور ترانزیتی ایران به آسیا و اروپا بوده که حدود ۹۵ سال از آغاز فعالیت آن در شمال غربی‌ترین منطقه کشور می‌گذرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول