اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

برخی کورکورانه نسبت به دموکراسی غربی غیرت دارند/شهید فخری زاده عملگرا بود

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه دشمنان به دنبال حذف فیزیکی شهید فخری زاده بودند، چون می‌دانستند بازی تحریم و برجام او را فریب نمی دهد گفت: برخی در کشور ما خیلی و اندیشه‌های منقرض شده علوم انسانی غیرت دارند.

برخی کورکورانه نسبت به دموکراسی غربی غیرت دارند/شهید فخری زاده عملگرا بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان در ویژه برنامه گرامیداشت شهید فخری زاده که سه شنبه شب به همت معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران با حضور خانواده این شهید والامقام به صورت زنده از شبکه قرآن و معارف سیما پخش شد، اظهار کرد: شهید محسن فخری زاده شخصیتی کم نظیر، افتخار شهر مقدس قم و انسانی نمونه بودند.

وی با اشاره به عشق و ارادت پدر و مادر این شهید بزرگوار به اهل بیت (ع) ادامه داد: همسر این شهید والامقام نیز شخصیتی ممتاز دارند و بی‌شک شهید فخری‌زاده جز با همراهی او نمی توانست در عرصه‌های مختلف تلاش‌ها و زحمات علمی سنگین را پیش ببرند و در نهایت نیز در لحظه شهادت در صحنه‌ای عجیب که برای کمتر خانواده شهیدی پیش آمده سر بر بالین این بانوی فداکار گذاشتند و دعوت حق را لبیک گفتند.

استاد حوزه علمیه دانشگاه ادامه داد: شهید فخری زاده در عرصه تربیت و پرورش نخبه‌های علمی نیز سرآمد بود که چند تن از شهدای هسته ای ما در کلاس‌های این استاد مجاهد تربیت شده بودند.

پناهیان با تاکید بر اینکه شهید فخری‌زاده در ابعاد مختلف علمی جهادگر بود، گفت: وقتی ابعاد گسترده مجاهدت این دانشمند برجسته را بررسی می‌کنیم می‌بینیم شباهت زیادی با سردار شهید سلیمانی در بعدی دیگر دارند، در واقع می‌توان گفت شهید سلیمانی در ابعاد مختلف در این کشور تکثیر شده و این الگوی بزرگی برای اساتید و دانشجویان ماست که می‌توانند به آنها اقتدا کنند.

پناهیان یکی از راه‌های شهادت در راه خدا را مجاهدت علمی عنوان کرد و گفت: شهید فخری زاده اهل مطالعه مثنوی معنوی بود و بازهم الگویی است که اگر کسی سمت علوم فنی رفت از لحاظ روحی به حالتی می‌رسد که بیشتر اهل فلسفه و عرفان می‌شود، نه اینکه ژست بی دینی به خود گرفته و مغرور علمش شود.

وی با اشاره به اینکه با این حادثه خداوند یکی از بهترین بندگانش را به ما معرفی کرد، ابراز کرد: سالیان سال بود که دشمنان به دنبال حذف فیزیکی این دانشمند هسته ای بودند، چون می‌دانستند سازش ناپذیر است و بازی تحریم و برجام ایشان را فریب نمی دهد و فقط باید حذف فیزیکی شود.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: برخی در کشور ما خیلی کورکورانه به دموکراسی غربی و اندیشه‌های منقرض شده علوم انسانی غیرت دارند.

وی تصریح کرد: برای انتخابات ریاست جمهوری بعد از صمیم دل در مسجد مقدس جمکران دعا می‌کنم کسانی وارد صحنه شوند که مانند شهید فخری زاده اهل حاشیه نبوده و عملگرا باشند.

انتهای پیام/78009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول