اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تقویت مواضع دفاعی روسیه با استقرار سامانه «اس -300 وی» نزدیک ژاپن

وزارت دفاع روسیه از استقرار سامانه موشکی «اس-300 وی » در یکی ازجزایر نزدیک به ژاپن خبر داد.

تقویت مواضع دفاعی روسیه با استقرار سامانه «اس -300 وی» نزدیک ژاپن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه در اقدامی تاکتیکی از استقرار سامانه موشکی «اس-۳۰۰ وی» در یکی از جزایر نزدیک به ژاپن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» شبکه خبری «زوزدا» اعلام کرد وزارت دفاع روسیه سامانه موشکی متحرک اس-۳۰۰ وی که برای تقابل با حملات هوایی و موشک‌های بالستیک طراحی شده را در «التوروپ» یکی از چهار جزیره مورد مناقشه با ژاپن مستقر کرده است.

ژاپن بشدت در زمینه تحرکات نظامی روسیه در این جزایر راهبردی حساس است. روسیه ماه اکتبر (آبان) اعلام کرد که برای نخستین بار قصد استقرار یک سامانه موشکی در این جزیره مورد مناقشه با ژاپن را دارد، اما این اقدام بخشی از یک تمرین نظامی و نه با اهداف زرمی است. اس-۳۰۰وی، یک سامانه موشکی سطح‌به‌هوای کوتاه‌ برد است که  جهت مقابله با موشک‌های بالستیک میان‌برد، کروز و همچنین هواپیمای جنگی  ساخته شده است. 

جزایر کوریل که در ژاپن با عنوان «قلمروی شمالی» نامیده می‌شود، در پایان جنگ جهانی دوم توسط نیروهای شوروی سابق تصرف شدند. هر دو کشور مدعی مالکیت بر این جزایر هستند و ژاپن به دنبال بازگرداندن آن به قلمروی خود است. اختلافات میان ژاپن و روسیه بر سر این منطقه از زمان پایان جنگ جهانی دوم تا کنون ادامه داشته و لاینحل باقی مانده است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه چندی قبل پس از دیدار با «آبه شینزو» نخست‌وزیر سابق ژاپن گفت که دو کشور درباره پیمان صلح گفت‌وگو کرده‌اند، اما این گفت‌وگوها چندان ثمربخش نبوده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول