اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

آمادگی قرارگاه خاتم برای اشتغالزایی پایدار در کرمان/ تهاتر دارایی‌ها، فرصتی برای تکمیل پروژه‌ها در کشور

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) گفت: کرمان یک استان غنی به لحاظ ظرفیت‌هاست، اما فقر در گوشه گوشه استان مشهود است؛ اگر حوزه کشاورزی و معدن را فعال کنیم شغل پایدار و زندگی آبرومندانه برای مردم ایجاد می‌شود و این ظرفیت در استان است و قرارگاه آمادگی دارد که انجام دهد.

آمادگی قرارگاه خاتم برای اشتغالزایی پایدار در کرمان/ تهاتر دارایی‌ها، فرصتی برای تکمیل پروژه‌ها در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سردار سعید محمد امشب در حاشیه ‌امضای تفاهم‌نامه اجرای بزرگترین سیل‌بند جنوب استان توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) اظهار داشت: قرارگاه در استان کرمان قریب به 72 پروژه از جمله سد سیرجان، سد بافت، کارخانه فولاد بافت فاز اول، تقاطع‌های شهیدان الله‌دادی و بادپا، زیرگذر آزادی، راه انار رفسنجان و ...طی 31 سال گذشته به اتمام رسانده است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص)  عنوان کرد: امروز هم 10 پروژه در استان داریم به عنوان نمونه طرح تغلیظ مس درآلو، سد صفارود، توسعه فولاد بافت 2، پروژه‌های معادن جنوب استان کرمان و...را در دست اجرا داریم.

وی با بیان اینکه قرارگاه خاتم طی دوره حیات خود در استان کرمان خدمات خوبی داشته و خواهد داشت، افزود: حدود 2 هزار نفر نیروی انسانی و 500 دستگاه ماشین‌آلات سازمانی در استان کرمان داریم.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) سپاه با بیان اینکه  قرارگاه در کرمان یک کارگاه مجهز، منظم و تکمیلی بعد از تهران دارد که پل های خاصی را می‌توان بسازند و نصب کنند، عنوان کرد: باید برای آنها کار تعریف شود که وجود کارگاه به صرفه باشد و جمع نشود و این فرصت مناسبی برای استان است.

محمد با اشاره به اینکه در بخش‌های محرومیت‌زدایی هم قرارگاه در استان کرمان فعال است، افزود: فقط امسال قرارگاه خاتم حدود 23 میلیارد تومان پروژه محرومیت‌زدایی در استان انجام داده است، قرارگاه از جای دیگری درآمد ندارد و فقط همین پروژه‌ها است، اما از منابع موجود استفاده لازم را می‌بریم.

وی تصریح کرد: پروژه‌های کوچک مقیاس و عام‌المنفعه عمرانی از جمله احداث 150 واحد مسکن معلولین در استان در حال انجام است و در زمینه اقدامات حمایتی و معیشتی در استان آمادگی داریم کارگاه‌های کوچک اشتغالزایی در نقاط محروم برای زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست و .. ایجاد کنیم.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) سپاه از آمادگی در مورد اقدامات حمایتی و معیشتی در جنوب استان خبر داد و گفت: در حوزه کشاورزی هم اگر اراضی مستعد در جنوب استان کرمان را بتوانیم بحث آب آن را حل کنیم آمادگی داریم که توسعه و در اختیار مردم قرار بدهیم به صورت تعاونی که بتوانند بهره‌برداری کنند.

محمد اظهار کرد: تفاهنامه جامعی با وزارت جهاد کشاورزی داریم در این حوزه که این اجازه را دادند  اراضی ملی را شناسایی و با همکاری جهاد کشاورزی تبدیل به فرصت برای کشاورزی کنیم و در اختیار تعاونی‌ها قرار دهیم که کاری مردم نهاد است، تا سقف 500 هزار هکتار با وزارت جهاد کشاورزی تفاهنامه داریم و تاکنون 50 هزار هکتار عملیاتی شده است.

وی ادامه داد: کرمان استان غنی است به لحاظ ظرفیت‌ها اما فقر در گوشه گوشه استان مشهود است و مردم گرفتار هستند، اولا به جای اینکه به سمت محرومیت‌زدایی از طریق روش‌های معمول برویم البته باید باشد اما اگر حوزه کشاورزی و معدن را بتوانیم فعال کنیم شغل پایدار و زندگی آبرومندانه برای مردم ایجاد می‌شود و این ظرفیت در استان است و قرارگاه آمادگی دارد که انجام دهد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) بیان داشت: الان فرصت خوبی است برای پروژه‌های عمرانی، بودجه 1400 بسته می‌شود، به مجلس هم این پیشنهاد را دادیم درست است که بودجه نفت و منابع دولت محدود است اما کشور سرمایه زیادی دارد و نیازی به بودجه نفتی نداریم ما اگر روی دارایی‌های راکد و غیرمولد دولت سرمایه‌گذاری کنیم، می‌توانیم همه پروژه‌ها را اجرا کنیم.

وی با تأکید بر اینکه پیشنهاد است پروژه‌های استانی در قالب تهاتر دارایی با قرارگاه انجام شود، عنوان کرد: در سال‌های گذشته با تهاتر، پروژه‌های زیادی را در کشور تکمیل کردیم، اگر 32 هزار میلیارد تومان از محل تهاتر دارایی‌ها بتوانیم در پروژه‌های قرارگاه وارد کنیم سال آینده 350 هزار میلیارد تومان پروژه در کشور تکمیل می‌شود.

محمد خاطرنشان کرد: با حجم پروژه‌های زیادی که در کشور دچار عدم‌النفع است اگر این اتفاق بیفتد قرارگاه می‌تواند خدمات شایان و قابل توجهی انجام دهد و برای کارکردهای آتی اگر این ظرفیت در بودجه دیده و از آن استفاده شود فرصت خوبی است.

انتهای پیام/80016/ب/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول