اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

‌اجرای بزرگترین سیل‌بند جنوب کرمان توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء

تفاهمنامه اجرای بزرگترین سیل‌بند جنوب استان کرمان توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء با حضور مسئولان امضا شد.

‌اجرای بزرگترین سیل‌بند جنوب کرمان توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، ‌تفاهم‌نامه اجرای بزرگترین سیل بند جنوب استان توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء سپاه با حضور سعید محمد فرمانده قرارگاه، زینی‌وند استاندار کرمان و سردار معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان امشب امضا شد.

علی زینی‌وند استاندار کرمان با تسلیت شهید فخری‌زاده اظهار داشت: قرارگاه خاتم افتخار کشور است و در واقع اگر این تشکیلات و ظرفیت عظیم به موقع ایجاد نمی‌شد چقدر کشور با مشکلات جدی مواجه بود و الحمدالله ظرفیت و پشتوانه قرارگاه در این شرایط کنونی بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه توجه قرارگاه خاتم به مناطق محروم قابل ستایش و تقدیر است، عنوان کرد: در حوزه محرومیت‌زدایی هم حجم عظیمی از کارهایی که توسط قرارگاه انجام می‌شود، قابل تقدیر است و تقاضا داریم جنوب استان کرمان را با همان دیدی که سیستان و بلوچستان را نگاه می‌کنید این نگاه را پیوند دهید و وقت بیشتری بگذارید.

استاندار کرمان با اشاره به مشکلات جنوب کرمان در مواقع بارندگی گفت: شیب آب به سمت روستاها است مسئولان روی بحث سیل بند و .. تاکید دارند که به کمک قرارگاه خاتم قابل انجام است در خصوص تامین اعتبارات هر چه دولت بتواند تامین می‌شود و بخش‌هایی هم در استان در قالب تفاهنامه قابل تامین است.

زینی‌وند افزود: چند پروژه مخصوصا پروژه آبرسانی برای استان و شهر کرمان حیاتی است تقاضا داریم در اولویت قرار داده شود تفاهنامه هم روی آن کار شده و بند به بند آن را به سمت عملیاتی شدن می‌بریم و برای تامین منابع هم تمام تلاش خود را می‌کنیم و نگران تامین اعتبار نیستیم.

وی ادامه داد: در بحث معادن لیست معادنی که معطل ماندند در استان ساماندهی شده و می‌توانیم انجام دهیم و آماگی داریم در دو حوزه کشاورزی و معادن با توجه به ظرفیت بالای استان قرارگاه خاتم وارد و این ظرفیت‌ها فعال شود.

خیلی از معادن کرمان ثبت شدند اما فعال نیستند

شاهچراغی، مدیر هلدینگ صنعت و معدن قرارگاه خاتم در استان کرمان اظهار کرد: در استان کرمان دو کارخانه در حوزه مس و فولاد داریم که کارخانه تغلیظ مس درآلو و توسعه فولاد بافت هستند که فاز اول فولاد بافت به بهره‌برداری رسیده و از کیفیت خیلی خوبی برخوردار است و سال گذشته رکورد در ظرفیت اسمی خود بر جای گذاشتند.

 وی بیان داشت: در سمت ارزوئیه و جنوب کرمان در محدوده 400 کیلومتر مربعی کار اکتشاف انجام دادیم، پروانه بهره‌برداری در حوزه منگنز، کروم و مس را گرفتیم و در این چند پروژه بالغ بر یک‌هزار و 200 نیرو مشغول کار هستند.

مدیر هلدینگ صنعت و معدن قرارگاه خاتم افزود: یکی از مشکلاتی که در بخش معادن جنوب کرمان داریم، چالش‌های اخذ پروانه است، یکی از مشکلاتی که بخش خصوصی و سرمایه‌گذار در حوزه معادن ورود نمی‌کند بروکراسی سنگین اداری است، در خصوص این معدن نزدیک به چهار سال طول کشید و بالغ بر 30 میلیارد تومان هزینه کردیم که توانستیم پروانه بهره‌برداری بگیریم.

شاهچراغی خاطرنشان کرد: کرمان قطب معدن ایران است و حوزه معادن در اشتغال می‌تواند نقش ایفا کند متأسفانه خیلی از معادن کرمان ثبت شدند اما فعال نیستند.

وی خاطرنشان کرد: قرارگاه خاتم اعلام آمادگی دارد در استان کرمان در بحث فعال‌کردن معادن، استخراج و صنایع معدنی ورود کند که موجب ایجاد اشتغال خیلی خوبی می‌شود.

انتهای پیام/80016/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول