اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

گانتز: فردا به انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام رای می‌دهیم

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و رئیس حزب آبی و سفید گفت که حزبش در نشست فردا به انحلال کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) و برگزاری انتخابات زودهنگام رای خواهد داد.

گانتز: فردا به انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام رای می‌دهیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی شامگاه سه‌شنبه در سخنانی با حمله به «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که وی بارها وعده‌هایش را نقض کرده است.

گانتز در ادامه سخنانش گفت: «وی به مردم اسرائیل دروغ گفته و تنها دغدغه‌اش فرار از محاکمه است.»

رئیس حزب آبی و سفید گفت که نتانیاهو با امتناع از تصویب بودجه، انتخابات را بر ما تحمیل کرده ، و درصدد تشکیل کابینه‌ای بدون وی خواهیم بود.

با توجه به تصمیم گانتز برای رای دادن به انحلال کنست، عملا روند انتخابات بعدی در سرزمین‌های اشغالی به صورت غیر رسمی آغاز شده که در این صورت چهارمین انتخابات در کمتر از 2 سال خواهد بود.

این در حالی است که نتانیاهو امروز (سه‌شنبه) طی اظهاراتی، از گانتز خواست که به انحلال کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) رأی منفی بدهد و مانع برگزاری انتخابات زودهنگام در فلسطین اشغالی شود.

وی با تکرار صحبت‌های روز گذشته خود مبنی بر اینکه حزب لیکود امروز به طرح انحلال کنست رأی منفی می‌دهد، گفت: «از بنی گانتز هم می‌خواهم که همین کار را کند. اسرائیل در برهه کنونی به انتخابات نیاز ندارد».

روز گذشته بود که منابع نزدیک به گانتز گفته بودند او در روزهای اخیر به شدت از نتانیاهو خشمگین و مستأصل شده و همین موضوع احتمال برگزاری انتخابات جدید در پی فروپاشی کابینه را افزایش داده است.

 این منابع از زبان گانتز در محافل خصوصی نقل قول کردند: «از این بازی که نتانیاهو مرا به انجام آن مجبور می‌کند، خسته شده‌ام و حالم [از او] بهم می‌خورد!»

ادعاهای امروز نتانیاهو در حالی است که منابعی در حزب لیکود گفته بودند او برای برگزار کردن انتخابات زودهنگام بسیار جدی است.

تداوم اختلاف نظر حزب آبی‌وسفید با حزب لیکود بر سر لایحه بودجه، باعث شده نتانیاهو جداََ به فکر منحل کردن کابینه و برگزاری انتخابات زودهنگام بیافتد. حزب لیکود بودجه‌ای یک ساله و با فراگیری کمتری را پیشنهاد داده اما حزب آبی‌وسفید تاکید می‌کند لایحه بودجه باید دو ساله و مطابق با توافقات کابینه تنظیم شود.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول