اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

آستارا قرمز شد/۲۰ درصد از بیماران کرونایی آستارا متعلق به دیگر شهرستان‌ها است

بی‌توجهی رانندگان برون و درون‌شهری به دستورالعمل‌های بهداشتی، قرارگاه شهید سلیمانی با کمبود اقلام بهداشتی مواجه است، 20 درصد از بیماران کرونایی به دیگر شهرستان‌ها تعلق دارد و برپایی قلیان‌سراهای خانگی و دورهم نشینی‌های خانوادگی از جمله مباحثی بود که در جلسه اضطراری ستاد مبارزه با کرونای شهرستان آستارا مطرح شد.

آستارا قرمز شد/۲۰ درصد از بیماران کرونایی آستارا متعلق به دیگر شهرستان‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، فرماندار شهرستان آستارا امروز در جلسه اضطراری ستاد مبارزه با کرونا در محل فرمانداری با اشاره به وضعیت قرمز این شهرستان اظهار کرد: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با جدیت تمام باید اجرا و هر آنچه در قرارگاه طرح فوق مصوب می‌شود از سوی دستگاه‌های اجرایی لازم‌الاجرا است.

عباس صابر با اشاره به اینکه در شیوه مدیریت اداراتی که قادر به تهیه اقلام بهداشتی ازجمله تب‌سنج و ماسک نیستند باید تجدیدنظر کرد، افزود: آموزش و پرورش با تمام بضاعت خود تعدادی تب‌سنج از مدارس تهیه و آن‌ها در اختیار قرارگاه طرح شهید حاج قاسم سلیمانی قرار داده است.

وی با بیان اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی دستورالعمل طرح مدیریت هوشمند ویروس کرونا را به دقت مطالعه و برای اجرای آن برنامه داشته باشند، گفت: مدیران عضو ستاد مدیریت کرونا در جلسات آتی به جای بیان مشکلات حوزه مدیریتی خود برای مبارزه میدانی با ویروس کووید ۱۹ راه‌حل ارائه دهند.

فرماندار شهرستان آستارا با اشاره به اینکه طبق دستورالعمل طرح مدیریت هوشمند ویروس کرونا از ۱۲ آذر تنها مشاغل گروه یک مجاز به ارائه خدمات در سطح شهرستان آستارا هستند، گفت: بازار بزرگ ساحلی به طور کامل تعطیل و در صورت بی‌توجهی واحدهای صنفی به مصوبات ستاد، قانون در حق آن‌ها اجرا شود.

صابر با بیان اینکه از ۱۲ آذر تردد خودروها از ۲۱ شب لغایت چهار صبح در سطح شهر ممنوع بوده و مسؤولیت این امر با پلیس راهنمایی و رانندگی است، افزود: ایست بازرسی در ورودی تونل مستقر و از ورود خودروهای پلاک غیربومی و خروج خودروهای پلاک آستارا خودداری شود.

۲۰ درصد از بیماران کرونایی آستارا به دیگر شهرستان‌ها تعلق دارد

امام‌جمعه آستارا نیز در جلسه اضطراری ستاد مبارزه با کرونا در محل فرمانداری با اشاره به اینکه دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم رعایت نمی‌شوند، اظهار کرد: برخی از شهروندان به وجود کرونا اعتقاد ندارند و وجود چنین افکاری در بین مردم، وضعیت کرونایی کشور را بدتر خواهد کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم حافظ‌نیا با بیان اینکه سلامت مردم شوخی‌بردار نیست و در بحث تخلفات واحدهای صنفی نباید با کسی تعارف داشته باشیم، تصریح کرد: اتاق اصناف آن‌دسته از واحدهای صنفی که نسبت به مصوبات ستاد مبارزه با کرونا بی‌توجه هستند را به مراجع قضایی ذی‌صلاح معرفی کند.  

امام‌جمعه آستارا با اشاره به اینکه ۲۰ درصد از بیماران کرونایی بستری‌شده در بیمارستان شهید بهشتی شهرستان آستارا به دیگر شهرستان‌ها تعلق دارد، گفت: بیماران کرونایی دیگر شهرستان‌ها به جای بستری شدن در بیمارستان شهید بهشتی به شهرستان محل سکونت‌شان ارجاع داده شوند.

بی‌توجهی رانندگان برون و درون‌شهری به دستورالعمل‌های بهداشتی

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار شهرستان آستارا نیز در جلسه اضطراری ستاد مبارزه با کرونا با اشاره به بی‌توجهی رانندگان برون و درون‌شهری به دستورالعمل‌ طرح مدیریت هوشمند ویروس کرونا اظهار کرد: رانندگان خودروهای مسیر آستارا-اردبیل و تاکسی‌های درون‌شهری اقدام به سوار کردن چهار مسافر می‌کنند.  

کامبیز لقمانی‌مقدم با بیان اینکه سه واحد آرایشگاه زنانه با وجود پایین بودن کرکره اقدام به ارائه خدمات به مراجعه‌کنندگان می‌کردند، تصریح کرد: از اداره صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و اتحادیه‌ها انتظار داریم با واحدهای صنفی متخلف درچهارچوب قوانین و مقررات اداری برخورد کنند.

قرارگاه شهید سلیمانی با کمبود اقلام بهداشتی مواجه است

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آستارا نیز در جلسه اضطراری ستاد مبارزه با کرونا در محل فرمانداری اظهار کرد: افراد مشکوک به کرونا در قرنطینه خانگی بوده و برای هر خانوار یک مسئول کرونا مشخص شده است تا آخرین وضعیت شخص مبتلا به کرونا را به نیروهای قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی گزارش دهد.

سرهنگ پاسدار بهزاد قنبری با بیان اینکه در قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی با کمبود ماسک، شیلد و کاور مواجه هستیم، تصریح کرد: آموزش‌وپرورش شهرستان آستارا تاکنون ۲۹ عدد تب‌سنج در اختیار ما قرار داده و از دیگر دستگاه‌های عضو قرارگاه، انتظار داریم در تهیه اقلام بهداشتی موردنیاز به نیروهای قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی کمک کنند.

بیش از 9 هزار نفر در آستارا غربال‌گری کرونا شدند

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان آستارا نیز در جلسه اضطراری ستاد مبارزه با کرونا در محل فرمانداری کرد: از هشت آذر تاکنون ۹ هزار و ۵۱۲ نفر در قالب قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی به لحاظ علائم ویروس کووید ۱۹ موردپایش بهداشتی قرار گرفته‌اند که در ۲۹ نفر از آن‌ها علائم کرونا وجود دارد.   

فرید بصیری‌مقدم با بیان اینکه در حال حاضر ۶۲ بیمار مشکوک به ویروس کووید ۱۹ در بخش داخلی بیمارستان شهید بهشتی شهرستان آستارا تحت‌مراقبت هستند که آزمایش ۱۴ نفر از آن‌ها مثبت اعلام شده است، گفت: در صورت بی‌توجهی مردم به دستورالعمل‌های صادره، تعداد بیماران کرونایی شهرستان افزایش می‌یابد.

برپایی قلیان‌سراهای خانگی و دورهم نشینی‌های خانوادگی در آستارا

سرهنگ محمد نمازی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان آستارا نیز در جلسه اضطراری ستاد مبارزه با کرونا در محل فرمانداری اظهار کرد: ناهماهنگی بین اصناف و اتحادیه‌ها، عدم‌همراهی مردم، برپایی قلیان‌سراهای خانگی و دورهم‌نشینی‌های خانوادگی از جمله دلایلی است که وضعیت نارنجی شهرستان را قرمز کرده است.

محسن ابوالحسنی رئیس اتاق اصناف شهرستان آستارا نیز در جلسه اضطراری ستاد مبارزه با کرونا در محل فرمانداری اظهار کرد: اتاق اصناف در بحث بازرسی از واحدهای صنفی تنها بوده و برخی از مغازه‌داران به جای رعایت دستورالعمل‌های صادره با بازرسان اصناف درگیر می‌شوند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول