اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

مشارکت ۲۷۰ بسیجی ورامین در اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی برای مقابله کرونا

فرمانده سپاه شهرستان ورامین از مشارکت ۲۷۰ بسیجی و ۱۷۹ پایگاه بسیج فعال برای اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی برای مقابله کرونا خبر داد.

مشارکت  ۲۷۰ بسیجی ورامین در اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی برای مقابله کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، سرگرد سعید تاجیک فرمانده سپاه شهرستان ورامین روز سه‌شنبه در جلسه ستاد کرونا در محل فرمانداری این شهرستان، از مشارکت ۲۷۰ بسیجی برای اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی برای مقابله کرونا خبر داد و اظهار کرد: در اجرای این طرح ۱۷۹ پایگاه بسیج فعال در مناطق مختلف شهری و روستایی شهرستان ورامین مشارکت داشته و طی آن، تمامی بسیجیان شهرستان تلاش می‌کنند تا از شیوع این بیماری پیشگیری و در امر شناسایی و حمایت از بیماران مبتلا به کرونا و خانواده‌های آن پیشگام باشند.

وی گفت: شهرستان ورامین در اجرای طرح شهید سلیمانی به ۸ بلوک تقسیم شده و ۲۷۰ بسیجی آموزش دیده با همراهی سرتیم‌های شبکه بهداشت، مراحل مختلف این طرح را عملیاتی می‌کنند.

فرمانده سپاه ورامین بیان کرد: در حوزه حمایت از خانواده‌های نیازمند و آسیب دیده از کرونا، یک هزار و ۷۰۰ بسته معیشتی تهیه شده و به مرور توزیع می‌شود.

تاجیک خاطرنشان کرد: تا پایان آذرماه، ۳ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی دیگر نیز تهیه و بین نیازمندان، آسیب دیدگان از کرونا و خانواده‌های مبتلا به کرونا توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: ۱۳۰ هزار عدد ماسک نیز در حال حاضر تهیه شده و بین خانواده‌های نیازمند توزیع می‌شود.

آموزش ۲ هزار و ۱۳۸ نفر از اعضای خانواده‌های سالم در زمینه مقابله با ویروس کرونا

حسین کاغذلو فرماندار شهرستان ورامین نیز در ابتدای این جلسه، اظهار کرد: موفقیت در اجرای این طرح که با هدف شناسایی، پیگیری و حمایت از بیماران کرونایی و خانواده‌های آن‌ها انجام گرفته، به همراهی و همکاری تمامی دستگاه‌ها و بسیج کلیه امکانات نیاز دارد، از این رو تلاش می‌شود تا در جلسات روزانه ستاد کرونا وضعیت اجرای این طرح در مناطق مختلف شهرستان بررسی و با رفع مشکلات و موانع، زمینه تحقق اهداف آن فراهم شود.

وی گفت: طی هفته گذشته با همراهی بهورزان شبکه بهداشت، ۲ هزار و ۱۳۸ نفر از اعضای خانواده‌های سالم در زمینه مقابله با ویروس کرونا آموزش دیدند.

فرماندار شهرستان ورامین همچنین از آموزش ۱۸۳ خانواده ورامینی که یک یا چند نفر از اعضای آن‌ها به ویروس کرونا مبتلا شدند خبر داد و افزود: در هفته گذشته بازرسی‌های متعددی از واحدهای تولیدی، صنعتی و صنفی انجام گرفته که طی آن ۱۳۳ مورد متخلف که به دستورالعمل‌های بهداشتی عمل‌ نمی‌کردند شناسایی و ۲ واحد نیز به دلیل عدم توجه به تذکرات، پلمب شدند.

کاغذلو همچنین به ضدعفونی کردن ۲۱۵ مکان توسط عوامل اجرای طرح شهید سلیمانی در مناطق مختلف ورامین اشاره و اضافه کرد: در اجرای طرح قرنطینه معکوس افراد بالای ۶۵ سال، ۱۸ هزار و ۹۵۶ مورد شناسایی و تذکرات لازم مبنی بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و ماندن در خانه به آن‌ها ارائه شده است.

وی با تقدیر از تلاش و همراهی اصناف و مشاغل مختلف شهرستان در اجرای طرح محدودیت‌های هوشمند کرونایی از پلمب ۱۳ واحد صنفی متخلف طی هفته گذشته خبر داد.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول