اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

بسیجیانی که سلامتی هدیه می‌دهند+ تصاویر

بسیجیان شاهرود این روزها با اجرای برنامه‌های مختلف به مردم سلامتی هدیه می‌دهند. آنها وارد میدان شده و تلاش دارند با طرح‌های متنوع، اثر ویروس کرونا را کم کنند.

بسیجیانی که سلامتی هدیه می‌دهند+ تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، روایت بسیجیانی که این روزها در شاهرود با اجرای برنامه‌های مختلف به مردم سلامتی هدیه می‌دهند، خواندنی است.

بسیج ماه‌هاست وارد میدان خوفناک کووید-۱۹ شده و با طرح‌های متنوع تلاش دارد تا اثر ویروس کرونا را بر سلامت مردم کم کند.

جهادگران بسیجی عرصه سلامت در بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و نقاهتگاه‌ها حضور دارند و به مردم خدمات ارائه می‌دهند و در کنار آن، در فعالیت‌های خیرخواهانه در شهرها و روستاها نیز حضور دارند.

تجلیل از فعالان سلامت؛ برنامه‌ای دائمی

تجلیل از فعالان سلامت در بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود یکی از برنامه‌های دائمی بسیج و سپاه شاهرود است.

اخیراً نیز با حضور فرمانده و مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان، از ۱۵ نفر از جهادگران بسیجی سلامت در بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود تجلیل شد.

فرمانده و مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود و هیأت همراه با حضور در بیمارستان امام حسین (ع)، از فعالیت‌های ۱۵ نفر از جهادگران بسیجی سلامت تجلیل کردند.

ناصر مقربیان، رئیس بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود هم با تقدیر از حضور فرمانده سپاه استان سمنان در این بیمارستان، از تمام تلاش‌ها و همکاری‌های بسیج و سپاه در مقابله با کرونا و حمایت از کادر درمانی قدردانی و بر لزوم تداوم حمایت سپاه و بسیج از کادر درمان تأکید کرد.

۴۵ جهادگر بسیجی در بیمارستان امام حسین (ع)

از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا و نیاز کادر درمانی به کمک جهادگران بسیجی تاکنون، ۴۵ جهادگر بسیجی خواهر و برادر در بیمارستان امام حسین (ع) حاضر شده‌اند.

این افراد در بخش‌های خدماتی و خدمت‌رسانی به بیماران تلاش کرده و همچنان مشغول فعالیت خالصانه هستند.

مهدی فرهنگ‌دوست، مسؤول جهادگران بسیجی سلامت بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود با ارائه گزارشی از فعالیت این جهادگران بسیجی می‌گوید: ۴۵ جهادگر سلامت خواهر و برادر بسیجی به‌صورت ۲۴ ساعته در بیمارستان امام حسین (ع) خدمت می‌کنند و تلاش دارند تا باری از دوش کادر درمان و خدمات بیمارستان بردارند.

افتتاح پایگاه سلامت در محله‌ها

در اقدامی دیگر، با حضور فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان، پایگاه سلامت محله اسلامی شهرک فدک شاهرود به همت بسیج جامعه پزشکی و معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود افتتاح شده است.

جانشین معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با گزارشی از روند ایجاد این پایگاه سلامت می‌گوید: با توجه به نیاز شهرک فدک شاهرود با جمعیت چندین هزار نفری، این پایگاه سلامت با همکاری بسیج جامعه پزشکی سپاه ناحیه شاهرود راه‌اندازی شده است تا خدمات بهداشتی و درمانی به مردم این شهرک ارائه دهد.

او گفت: سه روز در هفته، پزشک در این پایگاه مستقر و فعالیت‌های بهداشتی و درمانی نیز در این پایگاه سلامت ارائه می‌شود.

محله اسلامی شهرک فدک در راستای محرومیت‌زدایی و حمایت از این شهرک چند سالی است که ایجاد شده و تاکنون توانسته با کمک مردم فعالیت‌های اثرگذاری را در این محله انجام دهد.

ایجاد مهد قرآن، پایگاه سلامت و حمایت از اقشار کم‌درآمد و ایجاد اشتغال پایدار و برقراری امنیت اجتماعی از آن جمله است.

طلاب و اقشار بسیج؛ پیشتاز کمک به کادر درمان

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحسن حسینی‌دیباجی، مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان سمنان هم با بیان اینکه حضور آگاهانه و دشمن‌شناسی دو شاخصه بسیجی است، گفت: ما امروز شاهدیم طلاب و اقشار بسیج ما در همه عرصه‌ها فعال و در کمک به کادر درمان نیز پیشتاز هستند و حضور فعال دارند.

وی بیان کرد: تلاش دشمنان برای تخریب وجهه بسیج و سپاه با جهادی خالصانه بسیجیان در این مدت بی‌اثر شده است.

این کار قیمت ندارد

سردار حمید دامغانی، فرمانده سپاه استان سمنان هم جهاد را از شاخصه‌های بسیج عنوان و خدا را شکر کرد که توفیق یافته است تا بارها در جمع جهادگران سلامت حاضر شود.

او از کادر درمان برای تمام ایثارگری و اخلاصشان تشکر کرد و افزود: کار این قشر در ماه‌های اخیر قیمت ندارد و اجر و ثواب والایی دارد و از زحمات آنها خالصانه قدردانی می‌شود.

فرمانده سپاه استان سمنان از فعالیت‌های انجام‌شده در راستای راه‌اندازی پایگاه سلامت شهرک فدک شاهرود هم تقدیر و بر لزوم توجه به مناطق کم‌برخوردار حاشیه شهر تأکید کرد.

دامغانی از اهتمام بسیجیان پایگاه‌های فدک و طهورا حوزه بسیج مساجد و محلات خاتم‌الانبیا (ص) و جامعه زنان صدیقه کبری (س) و شورای محله اسلامی این شهرک در پیگیری ایجاد این پایگاه سلامت تقدیر کرد.

تلاش‌ها کمرنگ نمی‌شود

بیش از ۹ ماه از شناسایی ویروس کرونا و مصائب ناشی از آن در کشورمان می‌گذرد؛ اما تلاش‌های بسیجیان برای یاری مردم در این شرایط سخت کرونازده کمرنگ نمی‌شود.

تلاش‌های خیل عظیم بسیجیان این روزها با قوت ادامه دارد و رویکردهای جدیدی هم پیدا کرده و امید است تا ریشه‌کنی کامل این ویروس منحوس، همچنان پرقدرت شاهد این رویه نوع‌دوستانه باشیم.

انتهای پیام/۷۴۰۳۶/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول