اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

نمی‌خواهیم وضعیت ریاست جمهوری گذشته را تکرار کنیم/ باید اصلاحیه قانون انتخابات به خرداد 1400 برسد

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس گفت: نمی‌خواهیم وضعیت ریاست جمهوری گذشته را تکرار کنیم و بنا داریم مردم با رأی خود و تعیین شرایط فردی در انتخابات ریاست جمهوری کاری کنیم که مردم بتوانند بهتر انتخاب کنند.

نمی‌خواهیم وضعیت ریاست جمهوری گذشته را تکرار کنیم/ باید اصلاحیه قانون انتخابات به خرداد 1400 برسد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمد صالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس امروز (چهار شنبه 12 آذر ماه 99) و بعد از درخواست تعدادی از نمایندگان برای در نظر گرفتن اولویت جهت بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری و شوراها اظهار داشت: انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در خرداد 1400 پیش روی ماست و وقت آن چنانی تا آن زمان نداریم.

وی افزود: این دو قانون در جلسات متعدد کمیسیون‌ شوراهای مجلس مطرح شده و موارد مهمی برای جایگاه ریاست جمهوری و تبیین معیارها و نقش‌های مهم آن مشخص شده است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس تصریح کرد: انتخابات شوراها بسیار با اهمیت است و در راستای نظارت بر انتخابات آن و ارتقاء عملکرد شوراها، اصلاحاتی در قانون انجام شده است. ضمن این که نظارت بر شوراها و عملکرد آن هم طبق قانون برعهده نمایندگان صورت خواهد گرفت. همچنین در اصلاحات قانون انتخابات شوراها مقرر شده مجلس در طی 4 سال فعالیت شورا همچنان بر عملکرد اعضای آن نظارت داشته بادش.

جوکار افزود: متأسفانه تعدادی از اعضای شوراهای شهر درگیر مسائل قضایی هستند و ما نمی‌خواهیم وضعیت این چنین باشد.

وی افزود: ما نمی‌خواهیم وضعیت ریاست جمهوری گذشته را تکرار کنیم و بنا داریم مردم با رأی خود و تعیین شرایط فردی در انتخابات ریاست جمهوری کاری کنیم که مردم بتوانند بهتر انتخاب کرده و رئیس جمهور هم بتواند از جایگاه و عملکردش دفاع کند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس اظهار داشت: در 4 سال آینده باید گام‌های موثری برای رفع مشکلات با انتخاب رئیس جمهور منتخب برداریم.

جوکار گفت: بنا داریم با در نظر گرفتن اولویت برای اصلاح قانون انتخابات شوراها و انتخابات ریاست جمهوری شرایط را به سمتی ببریم که این اصلاحیه قانون به انتخابات بعدی برسد.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول