اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

نمایشگاه کتاب ایران و افغانستان در مزارشریف آغاز به‌کار کرد

معاون مرکز مطالعات فرهنگی بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران گفت 30 ناشر ایرانی و 11 ناشر افغان به‌مدت یک هفته در نمایشگاه مشترک کتاب در مزار شریف حضور دارند.

نمایشگاه کتاب ایران و افغانستان در مزارشریف آغاز به‌کار کرد

سایت افغانستان خبرگزاری فارس- زینب رحیمی: «مجتبی نوروزی»، معاون مرکز مطالعات فرهنگی بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، گفت: مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب ایران و افغانستان با حضور ناشرانی از دو کشور صبح امروز چهارشنبه (12 آذر) در مزار شریف آغاز شد.

وی افزود: این نمایشگاه که از 12 تا 19 آذر در مزار شریف دایر است، 30 ناشر از ایران و 11 ناشر افغانستانی در آن حضور دارند و محصولات خود را عرضه می‌کنند.

 

نوروزی خاطرنشان کرد: نمایشگاه کتاب ایران و افغانستان صبح امروز با شعار «امید، شاید در صفحه بعدی باشد، کتاب را نبندیم...» با سخنرانی محمد فرهاد عظیمی والی بلخ، یحیوی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در مزارشریف، رییس دانشگاه بلخ، مطیع‌الرحمن کریمی رییس اطلاعات و فرهنگ بلخ و دکتر محمد افضل حدید رییس شورای ولایتی بلخ آغاز به‌کار کرد.

به گفته وی، رییس اطلاعات و فرهنگ بلخ در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره مرحوم موافق وابسته فرهنگی پیشین جمهوری اسلامی ایران در مزارشریف خواستار توسعه فعالیت فرهنگی بیشتر در ولایت بلخ به‌خصوص در زمینه کتابخانه‌ها شد.

 

قرار است 7 هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه از سوی ناشران دو کشور در معرض دید عموم قرار گیرد.

به گزارش فارس، پیش از این قرار بود سومین نمایشگاه مشترک کتاب ایران و افغانستان در دانشگاه کابل از 12 تا 22 آبان ماه با حضور ناشران دو کشور برگزار شود که به‌دلیل حمله تروریستی به دانشگاه کابل این نمایشگاه لغو شد.

 

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول