اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

ارزش دلار به کمترین میزان در دو سال و نیم گذشته رسید

در معاملات امروز نیم نگاه سرمایه‌گذاران به مذاکرات درباره اجرای یک بسته کمک اقتصادی دیگر در آمریکا باعث شد تا ارزش دلار در بازار جهانی به کمترین میزان در دو سال و نیم گذشته برسد.

ارزش دلار به کمترین میزان در دو سال و نیم گذشته رسید

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، در معاملات امروز بازار جهانی ارز، نگاه‌ها به روند مذاکرات برای اجرای یک بسته کمک اقتصادی بیشتر در آمریکا باعث شد، تا تمایل سرمایه‌گذاران به دارایی‌های با ریسک بیشتر افزایش یافته و اقبال نسبت به دلار کاهش یابد.

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای مرجع در معاملات امروز 0.7 درصد پایین آمد و به 91.318 واحد رسید. این رقم پایین‌ترین میزان از آوریل سال 2018 به بعد محسوب می‌شود.

کاهش ارزش دلار همچنین باعث شد تا برابری یورو ـ دلار نیز به بالاترین میزان در دو سال و نیم گذشته افزایش یابد.

استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، و نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان این کشور برای نخستین بار از زمان برگزاری انتخابات در آمریکا درباره اجرای بسته کمک اقتصادی مذاکره کرده و یک گروه شامل نمایندگان جمهوری خواه و دمکرات مجلس و سنای آمریکا پیشنهاد اجرای یک بسته 908 میلیارد دلاری جدید را مطرح کرده‌اند. 

پلوسی پس از دیدار با منوچین گفت که این بسته مورد بررسی قرار خواهد گرفت. از طرف دیگر شب گذشته ژروم پاول، رئیس کل بانک مرکزی آمریکا، شب گذشته در جلسه استماع کنگره آمریکا حاضر شده و قرار است، امروز هم در جمع نمایندگان کنگره حاضر شود و سرمایه‌گذاران بازار ارز تمرکز ویژه‌ای برای رسیدن به سیاست‌های آتی پولی در آمریکا روی سخنان پاول کرده‌اند.

از دیگر دلایل کاهش ارزش دلار در بازار، عملکرد ضعیف‌تر از انتظار فعالیت‌های تولیدی در آمریکا و انتظار برای اقدام بانک مرکزی این کشور برای حمایت از اقتصاد است.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول