اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

ناصحی: تامین اعتبار 1500 میلیارد تومانی بیمه سلامت برای اجرای طرح شهید سلیمانی

مدیرعامل بیمه سازمان بیمه سلامت کشور از تامین اعتبار هزار و 500 میلیارد تومانی بیمه سلامت برای اجرای طرح شهید سلیمانی خبر داد.

ناصحی: تامین اعتبار 1500 میلیارد تومانی بیمه سلامت برای اجرای طرح شهید سلیمانی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمدمهدی ناصحی صبح امروز در حاشیه سفر به استان مازندران در جمع خبرنگاران، از اجرای طرح شهید سلیمانی با همراهی بیمه سلامت کشور خبر داد.

وی با اعلام اینکه وزارت بهداشت این طرح را با محوریت شبکه بهداشت و درمان در دستور کار دارد، تصریح کرد: سپاه نیروهای مورد نیاز را به ما معرفی می‌کند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور درباره طرح شهید سلیمانی، گفت: طرح جامعی که برای مراقبت، کنترل‌، قرنطینه افراد مبتلا به کرونا به صورت محله محور قرار است از ۱۵ آذر ماه در کشور با همکاری وزارت بهداشت، بیمه سلامت و بسیج در کشور عملیاتی شود و هزار ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده و تا ۱۵ فرودین ماه ادامه پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: تیم‌ها در قالب مراقبتی و نظارتی در محلات مستقر شده و افرادی که در این طرح قرار است فعالیت داشته باشند افراد با تجربه و تحصیل‌کرده بوده که به صورت بسیجی وارد طرح شده و در کنار همکاران شبکه بهداشتی درمانی قرار می‌گیرند.

مدیرعامل سازمان بیمه  سلامت کشور گفت: هدف از اجرای این طرح شناسایی و محصور کردن افراد مبتلا به کرونا در خانه‌ها است، تست سریع رایگان در این طرح پیش‌بینی شده است، افرادی که تشخیص داده شوند که مبتلا هستند اجازه تردد نداشته و اگر مبتلا از برنامه‌های پیش‌بینی شده در این طرح تخطی کنند مشمول جریمه شده و از خدمات دولتی محروم می‌شوند.

وی اضافه کرد: نگاه ما این است که این طرح برای کنترل و شیوع گسترده بیماری کرونا بسیار موثر است و تا پایان سال همه دستگاه بسیج شده، منابع اجرای این طرح پیش‌بینی شده، شبکه بهداشت و درمان به عنوان مجری و بیمه سلامت به عنوان پشتیبان مالی این طرح حضور داشته و بسیج هم برای توسعه اجرای طرح در کنار نیروهای بهداشتی درمانی قرار می‌گیرد.

مدیر عامل بیمه سلامت با اعلام اینکه طرح شهید سلیمانی با نگاه علمی در کشور برنامه‌ریزی شده است، افزود: وقتی کادر بهداشت و درمان در این طرح محور قرار گرفته‌اند از اقدامات احساسی و مقطعی پرهیز شده است.

وی در ارتباط با اقدامات بیمه سلامت در بخش کرونا افزود: توزیع عادلانه سلامت یکی از اهداف این سازمان است، ۲۰ میلیون روستایی و ۱۳ میلیون بیمه شده پوشش همگانی افرادی هستند که سطح درآمدی پائینی دارند در مجموعی نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش این صندوق قرار دارند.

ناصحی با اعلام اینکه بیمه سلامت در بخش کرونا هم ورود مناسبی داشته است، گفت: ۹۰ درصد هزینه‌ درمانی افرادی که در مراکز درمانی بستری هستند و ۷۰ درصد هزینه‌های سرپایی را پرداخت کردیم، میانگین هزینه بیماران کرونایی در مراکز درمانی ۶ میلیون تومان است که ۴.۵ میلیون تومان آن توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر به دلیل شرایط سخت اقتصادی آزمون وسع برای ارزیابی توانایی مالی افراد حذف شده، افراد فاقد پوشش بیمه‌ای در صورت بستری شدن در مراکز درمانی روی تخت تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند و منابع تامین هزینه‌های ایام کرونایی توسط دولت پرداخت می‌شود که در این ایام حدود چهار و نیم میلیون نفر با حذف آزمون وسع از خدمات بیمه سلامت استفاده می‌کنند.

مدیر عامل بیمه سلامت کشور اضافه کرد: میزان اعتبارات هزینه شده این سازمان در ایام کرونا را حدود ۸۵۰ میلیارد تومان اعلام کرده و این روند ادامه دارد و تلاش ما این است که پرداختی‌ها به روز باشد.

وی درباره وضعیت پرداختی‌های بیمه سلامت، افزود: با توجه به منابعی که در دولت تامین شده وضعیت پرداختی‌های ما مناسب بوده است،تا اواسط تیرماه مبالغ بدهی را پرداخت کردیم.

ناصحی اضافه کرد: بدهی‌های سال ۹۶ و ۹۷ را پرداخت کردیم بدهی‌های سال ۹۸ حدود ۲.۵ ماه باقی مانده که طی هفته آینده پرداخت می‌شود در سال ۹۹ مبالغ آن تامین شده که طی یک ماه همه بدهی‌ها را پرداخت می‌کنیم و مشکل خاصی در پرداختی‌ها با توجه به سیاستی که در دولت پیش‌بینی شده این مبالغ را تامین کردیم.

وی یادآور شد: پرداختی‌ها ما به پزشک خانواده شهری به روز بوده و در بحث روستائی هم مشکل چندانی نداریم و تصمیم گرفته شد ۲۵ هر ماه پرداختی به پزشکان خانواده روستایی انجام شود.

ناصحی میزان نیازمندی‌های اعتباری سال آینده بیمه سلامت را ۳۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ۵۰ درصد رشد در بودجه سال آینده پیش‌بینی کردیم که در سال جاری ۱۹ هزار میلیارد تومان بوده که در سال جاری به حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد که با این اقدام بیمه روستایی را تقویت کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در سال ۱۴۰۰ هم برنامه داریم که بیمه پایه و مکمل را با تعریف مناسب در اختیار مردم مردم قرار دهیم، حذف دفترچه‌های کاغذی هم در دستور کار است که با توجه به الکترونیکی شدن خدمات کم‌کم هزینه‎های ۱۰۰ میلیارد تومان دفترچه کاغذی را حذف می‌کنیم.

مدیر عامل بیمه سلامت کشور اضافه کرد: به مراکز و ادارت کل اجازه دادیم که قراردهای جدید را در قالب سقفی که دارند منعقد کنند و استان‌ها در این حوزه می‌توانند ورود پیدا کنند.

وی با اعلام اینکه بحث خدمات دولت الکترونیک اولویت اصلی دولت است، افزود: سازمان بیمه سلامت برنامه‌ریزی کرده که در این حوزه به صورت منسجم ورود پیدا کند همچنین بحث نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک را در دستور کار داریم.

وی ادامه داد: در حال حاضر درصد بالایی از مراکز ما به نسخه نویسی الکترونیک متصل شده و حدود ۴۰ درصد در نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک موفقیت داشتیم در استان مازندران به دلیل استقرار پزشک خانواده پس از اصلاح سامانه در دستور کار است و با توجه به توانمندی که در همکاران استان وجود دارد پیشرفت مناسبی را پیش ینی می‌کنیم.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج/و

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول