اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

پورابراهیمی: اختلاف قیمت سنگ آهن با محصولات فولادی نشان از توزیع میلیاردها تومان رانت در این بخش دارد

نماینده مردم کرمان در مجلس گفت: قیمت سنگ آهن در کشور ما نصف قیمت جهانی و قیمت محصولات فولادی 10 تا 20 درصد بالاتر از قیمت جهانی است که این اختلاف قیمت مفهومش آن است که میلیاردها تومان رانت در این بخش توزیع می‌شود.

پورابراهیمی: اختلاف قیمت سنگ آهن با محصولات فولادی نشان از توزیع میلیاردها تومان رانت در این بخش دارد

 به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمدرضا پورابراهیمی در نطق میان‌دستور خود در نشست علنی امروز (چهار شنبه ۱۲ آذر ماه ۹۹) مجلس با تأکید بر اصلاح قیمت سنگ آهن و چرخه کامل فولاد در کشور، گفت: الان قیمت سنگ آهن یک دوم قیمت جهانی است، اما قیمت فولادی که به دست مردم می‌رسد بعضا ۱۰ تا ۲۰ درصد بالاتر از قیمت جهانی است و مفهوم این امر این است که در این فرایند میلیارد‌ها تومان رانت توزیع می‌شود.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اصلاح قیمت سنگ آهن تا محصول نهایی فولاد وظیفه وزارت صنعت است و باید انجام شود.

وی با اشاره به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: ما هیچ اطلاعی از آخرین وضعیت مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در رابطه مباحث اقتصادی نداریم. تأثیر آن بر فضای کسب و کارها و موضوعات مختلف واحدهای صنفی و... موضوعاتی است که ما درباره آن گزارشی نداریم.

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: در مورد مسائل مربوط به کسب و کارهای فرهنگی و هنری که امروز متأسفانه به دلیل عدم توجه لازم در این بخش نابود می‌شود، هیچ اطلاعی نداریم. آقای دکتر قالیباف! از جنابعالی درخواست می‌کنیم گزارش کامل مصوبات ستاد ملی کرونا و همچنین گزارش عملکرد در ارتباط با آن را به کمیسیون‌های تخصصی به ویژه کمیسیون اقتصادی مجلس ارائه کنید.

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: به دنبال پیگیری‌های انجام شده و پس از تأمین مالی دو هزار میلیارد تومان اعتبار این پروژه در سال 97 پروژه انتقال آب خلیج فارس که بزرگترین پروژه آب خاور میان محسوب می‌شود عملیاتی شد. درخواست من از متولیان و شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی که متولی پروژه بوده‌اند این است که خط دوم انتقال آب به استان‌های یزد، کرمان و ... انتقال پیدا کند.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر نفت اظهار داشت: آقای زنگنه ! وضعیت کسری گاز برای توسعه صنعتی در استان کرمان کاملا مشهود است، خواستار دستور عاجل شما برای رسیدگی به این امر هستیم.

وی افزود: با وجود همه تذکرات قبلی عملیات اجرایی مسیر ریلی کرمان ـ یزد بخش جزیی انجام شد و بخش عمده آن باقی مانده است همچنین از وزیر راه و شهرسازی می‌خواهم جاده شهداد- نهبندان که بزرگترین مسیر ارتباطی استان کرمان با خراسان جنوبی است را سامان دهند با وجود پیگیری‌های انجام شده تا امروز مسیر به صورت کامل بازگشایی نشده است به داد مردم محروم شهداد برسید.

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: آقای وزیر! چند بار در خصوص مسیر جاده کرمان ـ چترود ـ راور جلسه داشتیم؟ چندبار دیگر باید تاکید کنیم و تا کی باید در این جاده مردم کشته دهیم؟ هر چه زودتر در این باره تصمیم گیری کنید.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر صمت اظهار داشت: یکی از برنامه‌های شما برای وزارت صمت آزادسازی معادن بود امروز هنوز آزاد سازی معادن مهم در استان‌ها با وجود تاکید شما عملیاتی نشده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول