اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

تولید 102 هزار تن مرغ در آذربایجان‌غربی

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر ۱۰۲ هزار تن مرغ در آذربایجان‌غربی تولید و روانه بازارهای داخلی می‌شود که با حمایت و گسترش زنجیره‌ها می‌توان به رقمی بیش از این برای صادرات خارجی دست یافت و زنجیره‌های تولید در شهرهای ارومیه، مهاباد و میاندوآب بیش از ۴۰ درصد گوشت مرغ استان را تولید و روانه بازار می‌کنند.

تولید 102 هزار تن مرغ در آذربایجان‌غربی

یحیی خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: در حال حاضر ۱۰۲ هزار تن مرغ در آذربایجان‌غربی تولید و روانه بازارهای داخلی می‌شود که با حمایت و گسترش زنجیره‌ها می‌توان به رقمی بیش از این برای صادرات خارجی دست یافت و زنجیره‌های تولید در شهرهای ارومیه، مهاباد و میاندوآب بیش از ۴۰ درصد گوشت مرغ استان را تولید و روانه بازار می‌کنند.

وی ادامه داد: ۹۵ درصد صنعت تولید مرغ و صنایع وابسته به آن در آذربایجان‌غربی، در اختیار بخش خصوصی و نیمه دولتی است.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به توسعه بازارهای صادراتی با افزایش تولید در صنعت مرغ استان تصریح کرد: این استان با ۶ زنجیره تولید دارای رتبه اول در کشور است و به جز "مرغ سلامت" تمام حلقه‌های این زنجیره در استان فعال هستند که زمینه مناسبی برای توسعه تولید و صادرات محسوب می‌شود.

خلیلی عنوان کرد: زنجیره‌های تولید نقش مهمی در بهبود کیفیت، کاهش قیمت‌ نهایی محصول و افزایش تولید دارند و باعث مدیریت یکپارچه از مزرعه تا سفره، ایجاد ارزش افزوده، رونق تولید و ثبات بازار می‌شوند.

وی بابیان اینکه در استان ۷۳۶ مرغداری گوشتی فعال است، یادآور شد: ۱۵ میلیون و ۷۵۰ هزار قطعه مرغ، ظرفیت تولید آن‌ها در هر دوره ۴۵ تا ۶۰ روزه است.

این مقام مسوول اذعان کرد: ۶ کارخانه جوجه کشی با ۹۴ میلیون قطعه ظرفیت تولید، ۱۵ کشتارگاه طیور با ظرفیت ۳۹ هزار ۵۰۰ قطعه کشتار در ساعت، ۲۷ واحد کارخانه خوراک دام و طیور با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و ۳۶ هزار تن در استان فعال است که می‌تواند در هدایت این استان به رده‌های بالای تولید و صادرات این محصول نقش ایفا کند.

خاطرنشان می‌شود آذربایجان غربی از استان‌های پیشرو در صنعت طیور کشور است که سالانه با ۱۰۲ هزار تن تولید گوشت مرغ بخش عظیمی از بازار های استانهای همچوار را تغذیه می‌کند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول