اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مقام جمهوری‌خواه ایالت جورجیا خطاب به ترامپ؛ تحریک به خشونت را متوقف کنید

یک مقام انتخاباتی جورجیا ضمن اعلام تهدیداتی که علیه کارکنان انتخاباتی این ایالت مطرح شده، از رئیس‌جمهور آمریکا و سناتورهای جمهوری‌خواه این ایالت خواست از طرح نظریه‌های توطئه درباره پیروز ی بایدن در این ایالت دست بکشند.

مقام جمهوری‌خواه ایالت جورجیا خطاب به ترامپ؛ تحریک به خشونت را متوقف کنید

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «گابریل استرلینگ» مقام انتخاباتی جمهوری‌خواه ایالت جورجیا از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و سناتورهای جمهوری‌خواه این ایالت خواست از طرح نظریه‌های توطئه درباره پیروزی «جو بایدن» در این ایالت دست بکشند و تهدیدات وحشتناک علیه اعضای هیات انتخاباتی این ایالت را محکوم کنند.

به گزارش «دیلی بیست»، استرلینگ در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: چیزی که باعث لبریز شدن کاسه صبرم شد این بود که یکی از کارکنان ۲۰ ساله هیات انتخاباتی تهدید به مرگ شد و به او گفته شد که به دلیل خیانت باید به دار آویخته شود.

وی تاکید کرد: همه این‌ها باید متوقف شود. همه شما که یک کلمه لعنتی (به چنین اقداماتی) نگفتید، هم‌دست هستید.

او در ادامه گفت همسر وزیر داخلی ایالت جورجیا مورد تهدید جنسی قرار گرفته است.

وی سپس از ترامپ خواهش کرد از حملات لفظی و تحریک مردم به انجام اقدامات خشن دست بردارد. استرلینگ گفت: تحریک مردم به انجام اقدامات خشن بالقوه را متوقف کنید. کسی صدمه خواهد دید، کسی تیر خواهد خورد، کسی کشته خواهد شد. زیاده‌روی کرده‌اید. این باید متوقف شود.

بعد از بازشماری آرا به صورت دستی در ایالت جورجیا، ستاد انتخاباتی ترامپ همچنان نتیجه این ایالت را نپذیرفته و مدعی تقلب گسترده در آن است. او چند بار در توییت‌هایی از فرماندار جمهوری‌خواه این ایالت خواسته از اختیارات خود استفاده کند و یک بار دیگر آرای این ایالت را بررسی کند.

ادعاهای انتخاباتی ترامپ در حالی است که «ویلیام بار» وزیر دادگستری آمریکا سه‌شنبه اعلام کرد وزارتخانه تحت امر او شواهدی مبنی بر وقوع تخلفات گسترده در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا که بر نتیجه نهایی اثرگذار باشد نیافته است. 

ویلیام بار در مصاحبه‌ای با «آسوشیتدپرس» گفته دادستان‌های فدرال و اف‌بی‌آی در خصوص شکایت‌های مطرح‌شده مبنی بر تخلف در انتخابات، تحقیقاتی انجام داده‌اند ولی هنوز موفق به یافتن شواهدی در تأیید ادعاها نشده‌اند. 

ویلیام بار قبل از برگزاری انتخابات، همراستا با ترامپ بارها از رأی‌گیری پستی انتقاد کرده و گفته بود که این روش مستعد تخلفات انتخاباتی گسترده است. 

او ماه گذشته میلادی با صدور دستورالعملی از دادستان‌های سراسر آمریکا خواست قبل از تأیید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری هر گونه ادعای جدی درباره وقوع تخلفات انتخاباتی را مورد پیگیری قرار دهند. 

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار شد. برآوردهای رسانه‌های آمریکا حاکی است جو بایدن با کسب ۳۰۶ رأی الکترال در این انتخابات پیروز شده است. ترامپ ۲۳۲ رأی الکترال به دست آورد.

تیم دونالد ترامپ به رهبری «رودی جولیانی»، وکیل او ادعاهایی را درباره وقوع تخلفات گسترده در انتخابات ریاست‌جمهوری مطرح کرده و شکایت‌هایی را در ایالت‌های مختلف تنظیم کرده است. این شکایت‌ها در ایالت‌های مختلف رد شده‌اند.

ویلیام بار گفت: «اکثر ادعاهای مربوط به تخلفات انتخاباتی، موارد خاص هستند یعنی اتفاقاتی هستند که در شرایط خاص یا توسط افراد خاص رخ داده است. اینها تخلفات سیستماتیک نیستند.»

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول