اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

رادیو پیام 27ساله شد/ ملازاده: تعامل با مخاطب امروزی در دستور کار است

شبکه رادیویی «پیام» درحالی 27 ساله شده که مدیر این شبکه رادیویی می گوید این روزها تمام تلاش خود را می کند تا رادیو پیام به روز باشد.

رادیو پیام 27ساله شد/ ملازاده: تعامل با مخاطب امروزی در دستور کار است

خبرگزاری فارس- گروه رادیو و تلویزیون: شبکه رادیویی پیام بعنوان یکی از پرشنونده ترین شبکه های شنیداری جمهوری اسلامی ایران 12 آذرماه 1373 تاسیس شد.

**ماموریت ها در گام اول چه بود؟

این شبکه رادیویی در زمان تاسیس با هدف رساندن اخبار روز به مخاطبان تاسیس شد و هر 15 دقیقه یکبار بخش خبری کوتاهی را به خود اختصاص داد و در فواصل اخبار نیز به پخش موسیقی پرداخت.

رادیو پیام با سرعت بسیار زیادی به یکی از پربیننده ترین شبکه های رادیویی تبدیل شد و توانست مخاطبان بسیاری را با خود همراه کند.

 

**شبکه ای پرشنونده در دوران رکود رادیو

علی رغم اینکه سالهای اخیر به واسطه بروز و ظهور رسانه های جمعی سهم رادیو از مخاطبان کمتر شده، اما این شبکه هنوز شنوندگان پر و پا قرصی دارد و در میان شبکه های رادیویی پر مخاطب ترین شبکه رادیویی به حساب می آید.

**شبکه ای مختص رانندگان

همان طور که گفته شد شبکه رادیویی پیام مخاطبان پر و پا قرصی دارد که یک دسته مهم از آنها رانندگان تاکسی و رانندگان بین شهری هستند. اگر مشتری تاکسی ها باشید، بیشتر رانندگان در هنگام کار، رادیوی خود را روی موج پیام تنظیم می کنند.

**تلاش برای بروزرسانی شبکه

در همین رابطه شهرام ملازاده مدیر شبکه رادیویی پیام و آوا در گفت وگو با خبرنگار رادیو وتلویزیون خبرگزاری فارس گفت: رادیو پیام ۱۲ آذرماه ۷۳ درسپهر رسانه ای جمهوری اسلامی ایران تاسیس شد  و با توجه به ظهور و بروز رسانه های نوین در سپهر رسانه ای، رادیو پیام امروزه توانسته در این گستره رسانه ای جایگاه خود را حفظ کند و این روز را خدمت همه مردم ایران بویژه مخاطبان و همکاران رادیو تبریک عرض می کنم.

 

مدیر رادیو پیام ادامه داد: رادیو پیام با قدمت26 ساله رسانه‌ای خویش در عرصه رسانه‌های شنیداری کشور توانسته با بهره گیری از ظرفیت های موجود جایگاه بسیار مطلوبی را در بین مخاطبان رسانه ملی کسب کند. طبق نظر سنجی های انجام شده درصد بسیار بالایی از شنوندگان شنیداری در کشور را به خود اختصاص داده است.

وی اظهارداشت: این رادیو در زمانی که تاسیس شد با توجه به نیازهای جامعه به فضاهای سرگرمی و ضرورت اطلاع رسانی به موقع، ترکیبی بود از اخبار و موسیقی و متون رادیویی با توجه به شرایط روز، رسانه پویا، رسانه ای است که بتواند با الزامات روز و نیازهای مخاطب خودش را تطبیق دهد. در این ۲6 سال این رادیو به رشد قابل توجهی رسیده وتوانسته است هم اکنون جایگاه و هویت رسانه ای خویش را تثبیت کند.

ملازاده در ادامه گفت: سال ۸۶ ضرورت ایجاد شبکه ای برای پخش موسیقی فاخر ایرانی در رسانه ملی موجب شد در مجموعه شبکه رادیویی پیام، رادیویی دیگر که صرفا اختصاص به پخش موسیقی داشته باشد راه اندازی شود.به همین منظور رادیو آوا در ششم دیماه سال۸۶ تاسیس شد.با این فرض که رادیو آوا صرفا به منظور ارائه  موسیقی و ایجاد فضای سرگرمی برای مخاطبان و رادیو پیام هم بتواند به وجه پیام‌رسانی و البته سرگرمی خویش ادامه دهد.

وی عنوان کرد: رادیو پیام در راستای ماموریت جدید خود با تغییر رویکرد به شبکه مخاطب محور با گرفتن تصاویر از مخاطبان در پویش های مختلفی رادیو نما تعامل داشته است. همچنین با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور رادیو پیام در این حوزه نیز همسو با سیاست های ستاد ملی مبارزه با کرونا و رسانه ملی در راستای آگاهی بخش به مخاطبان در سراسر کشور با برگزاری پویش های مختلف از جمله پویش در خانه بمانیم، ماسک بزنیم، ... از دهم آذرماه نیز به منظور قدردانی از زحمات ارزشمند کادر درمان کشور بویژه پرستاران عزیز پویش ملی «فرشتگان زمینی» با مشارکت هموطنان عزیز راه اندازی کرده است.

مدیر رادیو پیام وآوا در پایان گفت: شبکه رادیویی پیام به عنوان اولین رسانه در میان رسانه‌های شنیداری و تصویری کشور، در هفدهمین همایش ملی تعالی سازمانی، موفق به دریافت گواهی تعهد به تعالی سازمانی بر پایه مدل(EFQM) شد. جایزه تعالی سازمانی به سازمان‌هایی که در مقایسه با مجموعه‌ای از معیارهای مشخص از عملکرد مطلوبی برخوردارند، تعلق می‌گیرد. رادیو پیام مدل تعالی سازمانی را به‌عنوان چارچوبی برای اعمال مدیریت صحیح بر رسانه و ابزاری برای سنجش استقرار سیستم‌های مدیریتی و شناخت نقاط قوت در زمینه‌های قابل بهبود مجموعه خود برگزیده است.

جایزه ملی تعالی سازمانی، که با حضور سازمان‌ها و شرکت‌های برجسته در سطح کشور برگزار می‌شود، با تشکیل تیم‌های مدیریتی تعالی، آموزش اعضای تیم، بررسی اظهارنامه‌های تعالی ارائه‌شده از طرف سازمان متقاضی و اعزام ارزیاب برای بررسی مجموعه اقدامات انجام‌شده بر اساس مدل تعالی(EFQM) صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول