اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

نبود پژوهانه برای دانشجویان دکتری/ بزرگنمایی غیرواقعی از بودجه فرهنگ شده است

دبیر ستاد فرهنگ دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در چند سال اخیر بزرگنمایی غیرواقعی از بودجه فرهنگ شده است و بودجه فرهنگ در مقابل بخش‌های دیگر بسیار کم است.

نبود پژوهانه برای دانشجویان دکتری/  بزرگنمایی غیرواقعی از بودجه فرهنگ شده است

به گزارش گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، اصغر عبدالهی معاون امور مجلس و فراسازمانی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، اظهار کرد: پیرو جلسه با رئیس مجلس شورای اسلامی و در راستای افزایش تعاملات با قوه مقننه، لازم است جلساتی با حضور 5 کمیسیون مرتبط با وظایف و مأموریت های شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شود.

وی افزود: آقای حاجی‌بابایی در ادوار مختلف در مجلس نگاه مثبت به حوزه فرهنگ داشته‌ است که نماد آن را می‌توانیم در برنامه ششم توسعه ببینیم که 19 ماده در این برنامه ناظر به علم و فناوری است و در بخش فرهنگ نیز در برنامه ششم این توجه بوده است.

منصور کبگانیان قائم مقام ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این جلسه ضمن تأکید بر تعاملات مثبت حمیدرضا حاجی‌بابایی در دوره وزارت با شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: تصویب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در این دوره محقق شد.

وی همچنین آمایش آموزش عالی، نبود پژوهانه برای دانشجویان دکتری، برنامه‌ریزی برای حوزه نخبگان در کشور، مسأله هوافضا، اهمیت افزایش سهم بودجه تحقیق و ضرورت توجه بیشتر به حوزه‌های سیاستگذاری در برنامه‌های کلان کشور را مورد تاکید قرار داد.

محمد آقاسی دبیر ستاد فرهنگ دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: هجمه‌های فرهنگی وارد شده به کشور در حوزه فرهنگ زیاد است و باید متناسب با آن در برنامه‌ریزی و تخصیص بودجه اهمیت داده شود.

وی با اشاره به جنگ روایت‌ها در بازنمایی واقعیت‌های موجود در کشور، گفت: در چند سال اخیر بزرگنمایی غیرواقعی از بودجه فرهنگ شده است و بودجه فرهنگ در مقابل بخش‌های دیگر بسیار کم است.

آقاسی گفت: پراکندگی بودجه‌ای در حوزه فرهنگ داریم که بعضا این بودجه‌ها با اسناد و اهداف نظام عدم تعین دارد.

دبیر ستاد فرهنگ دبیرخانه شورای عالی انقلاب ستاد مهندسی فرهنگی در دوره جدید تشکیل شده است که هفت جلسه و بیست و یک مصوبه داشته است که گام رو به جلویی در تحقق این مطالبه مهم مقام معظم رهبری است.

وی افزود: همچنین کمیته تلفیق بودجه فرهنگ بر اساس مصوبه این ستاد با عضویت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، نماینده سازمان برنامه و بودجه به ریاست دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شده است.

آقاسی گفت: ضرورت آمایش فرهنگی نیز از دغدغه های شورای عالی انقلاب فرهنگی است که بر اساس آن سازمان تبلیغات اسلامی ماموریت انجام آن را با همکاری سایر نهادهای مربوطه بر عهده گرفته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول