اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

تدریس خلاقانه آقامعلم سیرجانی با جذب هزار دانش‌آموز+فیلم

معلم خلاق سیرجانی شور یادگیری در فضای مجازی را برای دانش‌آموزانش زنده کرد و با مبلغ 150 میلیون تومان هزینه شخصی، استودیویی با تمامی امکانات لازم ایجاد کرده و تدریس دروس را با جذابیت خاص در فضای مجازی برای دانش‌آموزان دارد.

تدریس خلاقانه آقامعلم سیرجانی با جذب هزار دانش‌آموز+فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، محسن مصباح دبیر خلاق دبیرستان‌های سیرجان در پایه متوسطه است که با راه‌اندازی استودیوی تدریس دروسش در منزل مسکونی دانش‌آموزان را در فضای مجازی جذب درس کرده است و با بهترین وجه، آموزش مجازی به خانه‌های دانش‌آموزان برد و حتی بهتر از کلاس حضوری در مدرسه دانش‌آموزان را پای کلاس درس نشاند و دانش‌آموزان در کلاسش حضوری  فعال و مستمر دارند.

وی که قریب به یک‌هزار دانش‌آموز در استان کرمان و شهرستان‌های همجوار دارد و این دانش‌آموزان را پای درس فضای مجازی خود نشانده است، می‌گوید: معلمی شغل و حرفه نیست، بلکه ذوق و هنر توانمندی است و چه بهتر این ذوق و هنر را بروز دهیم و حالا که شیوع ویروس کرونا موجب تعطیلی اجباری مدارس شد، خوب است از وظیفه خود که همانا تعلیم و تعلم است غافل نشویم و به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام کنیم که دانش‌آموزان فضای مجازی را بهترین مکان برای آموزش دروس خود بدانند و علاقه‌مند به حضور در کلاس شوند.

این معلم سیرجانی می‌گوید: مبلغ 150 میلیون تومان از خودم هزینه کردم و استودیویی با تمامی امکانات لازم ایجاد کرده و حالا تدریس دروس را با جذابیت خاص در فضای مجازی برای دانش‌آموزان دارم که حتی یک نفر غایب هم در کلاس درس بدون عذر موجه ندارم.

 

 

 این روش دانش‌آموزان را علاقه‌مند به آموزش کرده است

برای تهیه گزارش به خانواده برخی دانش‌آموزانش رفتیم و آنان نیز غرق در آموزش بودند حتی مصاحبه با ما را برای بعد از کلاس عنوان می‌کردند اما والدین می‌گفتند: این معلم پرتلاش با خلاقیت خود و با تولید محتوای آموزشی برای دانش‌آموزان، باعث اشتیاق و انگیزه بیشتر دانش‌آموزان، به حضور فعال در کلاس‌های آموزش مجازی می‌شود و حتی دانش‌آموزان می‌توانند حین تدریس و آموزش سوالات خود را از استاد بپرسند و جواب بگیرند.

درصد بالایی از دانش‌آموزان و حتی والدین گلایه از نبود امکانات لازم برای حضور در فضای مجازی در آموزش داشتند و این کار معلم را مشکل‌گشای آموزش فرزندان خود عنوان کرده و ‌گفتند: قاعدتا در موقعیت عادی سرعت اینترنت به‌گونه‌ای است که در خیلی از مناطق به نحو مطلوب آموزش در فضای مجازی را نداریم و همین باعث دلسردی فرزندان ما در آموزش و فضای مجازی شده است.

تعدادی از والدین هم عنوان کردند: در پی شیوع ویروس کرونا و لزوم آموزش در خانه برای دانش‌آموزان، آموزش‌های مجازی جایگزین آموزش‌های مدارس شده و روز به روز این آموزش‌ها رونق گرفته است اما شرایط مناسب نیست و مشکلاتی مثل نبود اینترنت قابل قبول و پرسرعت، نداشتن امکانات کافی مثل لب‌تاب یا گوشی‌های همراه مناسب و برخی مشکلات اقتصادی قطعا نتیجه خوبی در آموزش ندارد که می‌توانیم بگوییم این روش آقای مصباح دانش‌آموزان را علاقه‌مند به آموزش کرده است آن هم با جدیت و قاطعیت و روشی که وی دارد.

البته برخی از والدین هم معتقدند فشردگی و محدویت برنامه‌های آموزشی شبکه آموزش از دیگر مشکلات طراحی این برنامه‌ها است که در زمانی محدود تنها برخی دروس تدریس می‌شوند.

 

 نیازمند شیوه‌های جذاب در آموزش مجازی هستیم

اما آقای علی روح‌الامینی معاون متوسطه آموزش و پرورش شهرستان سیرجان هم گفت: با آموزش در فضای مجازی ارتباطی معقول بین دانش‌آموزان و معلمان ایجاد شده است و معلمین و اساتید ما با ابتکار و خلاقیت دروس مختلف را برای دانش‌اموزان ارائه می‌دهند و دانش‌آموزان در منزل تلاش می‌کنند تا از تحصیل عقب نمانند.

وی افزود: در بحران کرونا با تحت تاثیر قراردادن تمام بخش‌های زندگی مردم و آموزش در فضای مجازی نیازمند شیوه‌های جذاب هستیم تا بتوانیم با این محدودیت‌ها، سختی‌ها را پشت سر بگذاریم و مردم از لحاظ مختلف به ویژه در بحث اقتصادی فشار زیادی را تحمل می‌کنند.

روح‌الامینی از نیکوکاران، خیران و شرکت‌های صنعتی و معدنی در سطح شهرستان هم خواست، به کمک آموزش دانش‌آموزان نیازمند و مناطق محروم در بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بیایند چون در برخی از مناطق اینترنت کارآیی ندارد و درصدی از دانش‌آموزان هم توان خرید گوشی و یا لب‌تاب و تبلت ندارند.

انتهای پیام/80015/ق/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول