اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

مناسب‌سازی ۳۰ درصد از معابر برای معلولین/ ایجاد اشتغال برای ۱۱۰۰ معلول در استان

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: تنها ۳۰ درصد از مبلمان شهری مناسب‌سازی شده‌اند و مناسب‌سازی نسخه کاملی برای تمام معلولیت‌ها نمی‌باشد هم‌چنین در بحث اشتغال طبق تعهد ما تاکنون یک هزار و ۱۰۰ شغل ایجاد شده است.

مناسب‌سازی ۳۰ درصد از معابر برای معلولین/ ایجاد اشتغال برای ۱۱۰۰ معلول در استان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد صبح امروز نرگس عسگری در نشست با خبرنگاران گفت: ۱۳ آذر روز جهانی معلولین است که با توجه به وجود کرونا و پساکرونا باید توجه ویژه‌ای در زمینه معلولین داشت‌.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری در خصوص قوانین حمایت از معلولین عنوان کرد: در قوانین حمایت از معلولین دستگاه‌ها موظف‌اند ساعات کار هفتگی معلولین را ۱۰ ساعت کاهش دهند که این قانون نادیده گرفته می‌شود و بعضا دستگاه‌ها قوانین را نمی‌‌دانند.


وی اظهار داشت: خدمات‌رسانی به معلولین در چند قالب در مراکز دولتی تحت نظر بهزیستی به صورت کاردرمانی، گفتار درمانی و دادن هزینه ‌های درمانی و مستمری انجام می‌شود.

عسگری افزود: در فعالیت بین بخش‌ها و تعامل با دستگاه‌ها در مناسب‌سازی فضای عمومی و مبلمان شهری کمیته مناسب‌سازی وجود دارد که با حضور استاندار و همکاری نظام مهندسی و شهرداری‌ها مناسب‌سازی شهری پیگیری می‌شود.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در خصوص امور مربوط به سالمندان شورای سالمندان به دبیری سازمان بهزیستی و مسئولیت استاندار برگزار می‌شود که جامعه معلولین و جامعه ناشنوایان خدمات صنفی افراد معلول را پیگیری می‌کنند.

وی با بیان اینکه امور معلولین توسط بهزیستی پیگیری می‌شود گفت: وسایل ورزشی، کمک هزینه درمان، تحصیل به معلولین پرداخت می‌شود  و معلولین شهرواندان جامعه هستند و حقوق شهروندی آن‌ها باید رعایت شود و این معلولیت نباید باعث نادیده گرفتن حقوق انسانی آن‌ها شود و شرایط و زیرساخت‌ها باید به گونه‌ای باشد که امکان استفاده معلول از امکانات عادی وجود داشته باشد.

عسگری با بیان اینکه ۲.۵ درصد جمعیت استان را افراد معلول تشکیل می‌دهد اظهار داشت: در مناسب‌سازی‌های شهری حدود ۳۰ درصد از مبلمان شهری و معابر برای معلولین مناسب‌سازی شده‌اند و در سال ۹۸ رتبه برتر مناسب‌سازی را به دست آوردیم که البته کم و کاستی‌هایی نیز وجود دارد  چراکه تنها یک نوع معلولیت وجود ندارد و نسخه کاملی برای مناسب‌سازی تمام معلولیت‌ها وجود ندارد.

مدیر کل بهزیستی استان خاطر‌نشان کرد: در چند سال گذشته تشخیص‌های پیش از تولد انجام می‌شود  و حتی مجوز سقط‌درمانی برای بیماری‌های قابل تشخیص نیز داده می‌شود ولی اکثر بیماری‌های تغییر ژن پیش از تولد قابل شناسایی نمی‌باشد هم‌چنین تمام مشاوره‌های ژنتیک دربهزیستی استان رایگان است و هزینه‌ این مشاوره‌ها به عهده بهزیستی می‌باشد

وی اظهار داشت: ۳ درصد سهمیه به کارگیری معلولین در ادارات می‌بایست در استخدام‌ها لحاظ شود و با بانک‌ها تفاهم‌نامه امضا شده است‌ هم‌چنین در بحث اشتغال و مسکن با بنیادمسکن، بسیج و قرارگاه سازندگی وارد عمل شده‌ایم و سعی در جذب خیرین به سمت مسکن‌سازی و وام برای اشتغال معلولین هستیم.

عسگری اظهار داشت: در سال ۹۸ تعهد اشتغال ما برای یک هزار و ۲۸۲ معلول بوده است که ۳۵ میلیارد تومان از طرف بانک‌ها تسهیلات دریافت کرده‌ایم و در سال ۹۹ تعهد ما یک هزار و ۳۵۹ مورد بوده است که تاکنون یک هزار و ۱۰۰ شغل ایجاد شده است.

مدیرکل بهزیستی استان افزود: افرادی که دارای معلولیت هستند برای حمایت بهزیستی از آن‌ها باید شرایط کمیسیون پزشکی را داشته باشند که معلولیت‌ها به صورت خفیف متوسط و شدید می‌باشد که باتوجه به نوع معلولیت مستمری بگیر می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: واکسیناسیون جامعه هدف بهزیستی با همکاری علوم پزشکی انجام شد و در صورت مشاهده مورد خفیف کرونا در اتاق مخصوص و جداگانه قرنطینه می‌شوند و خوشبختانه تاکنون مورد شدید برای مراجعه به بیمارستان مشاهده نشده است.
انتهای پیام/ ۶۸۰۳۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول