اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

پکن: آمریکا سیاست تبعیض‌آمیز درباره شرکت‌های چینی درپیش گرفته است

وزارت خارجه چین ضمن مخالفت با سیاسی‌سازی مقررات امنیتی، تصمیم آمریکا برای اعمال تحریم‌های جدید بر شرکت‌های چینی را اقدامی تبعیض‌آمیز توصیف کرد.

پکن: آمریکا سیاست تبعیض‌آمیز درباره شرکت‌های چینی درپیش گرفته است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تصمیم مجلس نمایندگان آمریکا در حمایت از لایحه ممنوعیت دسترسی شرکت‌های چینی به بازار تجهیزات و فناوری‌های امنیتی ایالات متحده با واکنش تند دولت پکن مواجه شد.

«هوآ چون‌یینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (چهارشنبه) گفت ایالات متحده با ممنوع کردن فروش قطعات و فناوری به شرکت‌های چینی، در حال اتخاذ سیاست‌های تبعیض‌آمیز علیه آنهاست.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، هوآ این اقدام آمریکا را که به بهانه ارتباط شرکت‌های چینی با ارتش و نهادهای نظامی این کشور صورت می‌گیرد، مصداق «سیاسی‌سازی مقررات امنیتی» دانسته و مخالفت جدی پکن با آن را اعلام کرد.

مجلس نمایندگان آمریکا قصد دارد در هفته جاری، لایحه مذکور را تصویب کند که به تبع آن شرکت‌های چینی از عرضه سهام خود در بازارهای بورس آمریکا منع می‌شوند مگر اینکه به استانداردهای حسابرسی ایالات متحده تن بدهند.

همچنین روز دوشنبه بود که خبرگزاری «رویترز» در مطلبی اختصاصی مدعی شد که دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» قصد دارد شرکت «دریایی نفت ملی چین» و شرکت «بین‌المللی تولید نیمه‌رساناها» را به بهانه ارتباط با ارتش و نهادهای نظامی چین، به لیست سیاه خود اضافه کند.

وزارت خارجه چین نیز با انتقاد از احتمال تحریم شدن دو شرکت مهم این کشور توسط آمریکا، ابراز امیدواری کرد که واشنگتن در مسیر همکاری دوجانبه سنگ‌اندازی نکند. (جزئیات بیشتر)

از سوی دیگر گفته می‌شود دولت ترامپ با تهیه لیستی از ۸۹ شرکت چینی فعال در حوزه‌های مختلف از جمله هوافضا، قصد دارد در آینده نزدیک دسترسی آنها به صادرات فناوری‌های آمریکایی را ممنوع کند. 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول