اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

هند به دنبال از سر گرفتن واردات نفت از ایران و ونزوئلا

دولت هند قصد دارد با روی کار آمدن جو بایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا، دوباره واردات نفت از ایران و ونزوئلا را از سر گیرد.

هند به دنبال از سر گرفتن واردات نفت از ایران و ونزوئلا

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، دهارمندرا پرادهان، وزیر نفت هند، امروز اعلام کرد که این کشور می‌خواهد با روی کار آمدن جو بایدن، به عنوان رئیس جمهور آمریکا دوباره واردات نفت از ایران و ونزوئلا را از سر گیرد.

هند یکی از اصلی‌ترین واردکنندگان نفت از ایران و ونزوئلا پیش از خروج آمریکا از برجام و اعمال یکجانبه تحریم‌ها از سوی دولت ترامپ علیه دو کشور بود.

وزیر هندی در پاسخ به این سوال که آیا دهلی نو خواستار لغو تحریم‌ها علیه ایران و ونزوئلا است گفت: به عنوان یک خریدار نفت، ما دوست داریم که فروشندگان بیشتری در بازار وجود داشته باشند. ما باید منابع بیشتری برای خرید نفت داشته باشیم. 

هند که تا پیش از اعمال دوباره تحریم‌ها علیه ایران پس از چین بزرگ‌ترین واردکننده نفت این کشور به شمار می‌آمد، از می سال گذشته واردات نفت از کشورمان را متوقف کرد و طی ماه‌های گذشته هم واردات نفت از ونزوئلا را به میزان قابل توجهی کاهش داده بود. 

جو بایدن، نامزد پیروز انتخابات اخیر ریاست جمهوری در آمریکا، که در زمان توافق هسته‌ای در ایران در سال 2015 معاون رئیس  جمهور وقت آمریکا بود اعلام کرده است که قصد دارد مسیر دیپلماتیک را در تعامل با تهران در پیش گیرد.

هند سومین واردکننده نفت در جهان است به دنبال تنوع‌بخشی به منابع تامین نفت خود با هدف خرید نفت ارزان‌تر، کاهش هزینه خرید نفت و پس‌انداز منابع ارز خارجی خود است.

اعمال تحریم‌ها علیه ایران و ونزوئلا از ورود 3 میلیون بشکه روزانه نفت به بازار جهانی معادل 3 درصد کل عرضه جلوگیری کرده است. 

وزیر نفت هند همچنین از تولیدکنندگان نفت خواست تا با هدف کمک به خریداران آسیایی رویکرد مسئولانه‌تری را در قبال قیمت‌گذاری نفت در پیش گیرند.

پرادهان تاکید کرد: دوران انحصار در بازار نفت به سر آمده و تولیدکنندگان نفت باید خواسته واردکنندگان را نیز مدنظر قرار دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول