اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

کاهش بودجه قرآنی کشور از ۲۰۰ به ۲۰ میلیارد تومان طی ۵ سال!

لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل‌کشور درحالی امروز تقدیم مجلس شد که این لایحه از ۲۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۵ به ۲۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ کاهش یافته است.

کاهش بودجه قرآنی کشور از ۲۰۰ به ۲۰ میلیارد تومان طی ۵ سال!

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس لایحه بودجه کل کشور امروز توسط برخلاف رویه‌های قبل از سوی حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، تقدیم مجلس شد.

بودجه‌های ضمانتی در پرداخت آن وجود ندارد

این لایحه درحالی امروز تقدیم مجلس شورای اسلامی شد که رقم بودجه صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی تنها ۲۰ میلیارد تومان است و باید دید اصلاً همین مبلغ هم از سوی دولت پرداخت می‌شود یا نه؟

این بودجه سال ۱۳۹۰ با هدف ترویج فرهنگ قرآنی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی از سوی دولت پیشنهاد و مقرر شد نیم درصد بودجه کل کشور به ترویج قرآن اختصاص یابد. سال ۱۳۹۱ اولین‌بار با عنوان بودجه نیم‌درصدی اختصاص یافت که اولین مبلغ پرداختی ۱۹۶ میلیارد تومان بود.

فراز و فرد‌های بودجه طی ۱۰ سال

از آن سال این بودجه دچار فراز و فرود‌های فراوانی شد و عنوان آن هم چند بار تغییر کرد. به این صورت که ابتدا با نام بودجه نیم‌درصدی، سپس با عنوان بودجه تحقق اهداف منشور توسعه فرهنگ قرآنی و پس از آن با عنوان بودجه صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآن کریم در لایحه بودجه قرار گرفت.

البته مشکل اصلی این بودجه رقم آن در لایحه نیست بلکه پرداخت آن از سوی دولت است زیرا در برخی سال‌ها مبلغ اختصاص یافته یا صفر بوده یا بسیار کمتر از مبلغ مصوب بوده است.

کاهش از از ۲۰۰ به ۲۰ میلیارد تومان طی ۵ سال

سال ۱۴۰۰ درحالی مبلغ ۲۰ میلیارد تومان برای صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی اختصاص یافته که سال ۹۹ هم همین میزان پیشنهاد شد اما این مبلغ هنوز به طور کامل پرداخت نشده است. همچنین در لایحه بودجه سال ۱۳۹۵ مبلغ این بودجه ۲۰۰ میلیارد تومان بود که سال ۱۴۰۰ و پس از ۵ سال با کاهش ۱۰ برابری ۲۰ میلیارد تومان پیشنهاد داده شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول