اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

سفارت ایران در هلند: ترور شهید فخری زاده نقض حقوق بین‌الملل و ضربه‌ به هنجارهای حقوق بشری بود

سفارت جمهوری اسلامی ایران در هلند در بیانیه‌ای ترور شهید فخری زاده را نقض آشکار حقوق بین‌الملل، ضربه‌ای گستاخانه به هنجارهای حقوق بشری شناخته شده جهانی و بی‌توجهی به قوانین بین‌المللی خواند.

سفارت ایران در هلند: ترور شهید فخری زاده نقض حقوق بین‌الملل و ضربه‌ به هنجارهای حقوق بشری بود

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سفارت جمهوری اسلامی ایران در لاهه در بیانیه‌ای با اشاره به ترور شهید محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و دانشمند برجسته هسته‌ای و دفاعی ایرانی، شواهد مختلفی که نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی در پشت این اقدام تروریستی بوده را تشریح کرد.

در این بیانیه آمده است که نتانیاهو در آوریل ۲۰۱۸ از این شهید نام برده و تأکید کرده که "این نام را به خاطر بسپارید"! و مقامات اسرائیلی دیگری نیز مدعی بودند که سال‌ها دکتر فخری زاده را ردیابی کرده‌اند و حتی منابع اطلاعاتی آمریکا نیز گزارش ‌دادند که این عمل توسط اسرائیل انجام شده است.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در هلند همچنین با اشاره به سابقه این رژیم در ترور دیگر دانشمندان هسته‌ای ایران و تلاش‌های عاملان آن برای تخریب برنامه هسته‌ای ایران از جمله از طریق ویروس مخرب استاکس‌نت، ردپای دخالت رژیم صهیونیستی در این ترور ناجوانمردانه را آشکار خواند.

در این بیانیه آمده است: آخرین خدمت دکتر محسن فخری زاده به مردم ایران، تولید کیت‌های تشخیصی کرونا و همچنین نظارت بر پروژه ملی تولید واکسن کرونا برای کاهش دردها و رنج‌های ملتی بود که تحت تروریسم پزشکی نزدیک‌ترین متحد اسرائیل، یعنی ایالات متحده قرار دارد. 

بیانیه مذکور می‌افزاید: ترور دکتر فخری زاده نقض آشکار حقوق بین‌الملل، ضربه‌ای گستاخانه به هنجارهای حقوق بشری شناخته شده جهانی و بی‌توجهی به قوانین بین‌المللی است.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در لاهه در پایان اعلام کرده است: جمهوری اسلامی ایران در عین حال که حق خود را برای اتخاذ هرگونه اقدامات لازم برای پاسخگویی به این حمله تروریستی محفوظ می‌دارد، انتظار دارد همه کشورهای جهان، به ویژه کشورهایی مانند هلند که ادعای ترویج حقوق بشر، حاکمیت قانون و مبارزه با بی‌کیفری را دارند، قدم پیش گذاشته و ضمن محکوم کردن این نقض فاحش حقوق بین‌الملل و حقوق بشر، به طور صریح خواستار پاسخگویی عاملان و مرتکبان این ترور شوند.

به گزارش فارس، شهید محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و دانشمند برجسته هسته‌ای و دفاعی کشور بعدازظهر روز جمعه هفتم آذر ماه در اقدامی تروریستی توسط عناصر تروریست مسلح در منطقه آبسرد دماوند به شهادت رسید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول