اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

مقصودی: «ثریا» بعد از یک سال زنده برمی‌گردد

تهیه‌کننده و مجری برنامه تلویزیونی «ثریا» گفت: این برنامه تلویزیونی بعد از یک سال وقفه از روز یکشنبه به صورت زنده به آنتن شبکه یک سیما برمی گردد.

مقصودی: «ثریا» بعد از یک سال زنده برمی‌گردد

به گزارش خبرگزاری فارس، محسن مقصودی در برنامه «یه روز تازه» شبکه پنج سیما گفت: مجموعه مستندهای برون‌مرزی را در روسیه، عراق، عمان و آفریقا تولید کردیم‌‌. با دیدن این مستندها تصور مردم از آفریقا و سوریه عوض شد. تمام اخبار سوریه جنگ بود در حالی که ۳ سال است که جنگ تمام شده و مردم زندگی عادی دارند. البته در زمان جنگ هم مناطقی به زندگی و اقتصاد خود مشغول بودند همانطور که الان در فلسطین هگ همینگونه است.

وی افزود: البته تعدادی از کشورهای خارجی همین تصویر کاریکاتوری را از ایران دارند. اما وقتی به ایران می‌آیند و از نزدیک همه چیز را می‌بینند تصویر ذهنی آنها عوض می‌شود. واقعا در سوریه شگفت‌زده شدیم‌، می‌دانستیم که صنعت دارد اما گمان نمی‌کردیم که بعد از جنگ هم اینطور باشند. حدود ۳ درصد از واردات سوریه سهم ایران است و در سال ۲۰۱۸، ترکیه ۲۴ برابر بازار آنجا را در اختیار داشت.

این مستندساز اظهار کرد: به برکت خون شهدای مدافع حرم سوری‌ها احترام ویژه‌ای برای ایرانی‌ها قائل هستند. ما در سوریه با شگفتی نظامی مواجه شدیم. زیرا هیچ‌کس فکر نمی‌‌کرد که سوریه بماند و بعد از آن هم نوبت به ایران می‌رسید. اما به همت جوانان سوری و رزمندگان جبهه مقاومت، نقشه داعش در منطقه تغییر کرد.

وی ادامه داد: متاسفانه دولت ما و سیستم بازرگانی کشور در کل واردکننده بوده است. در دولت‌های مختلف، ورودی‌های خوبی به سوریه و آفریقا نداشتیم و همه موقعیت‌هایمان را برای برجام کنار گذاشته‌ایم. در صورتی که بازار آفریقا یک بازار بکر و بی‌نظیر است و عده‌ای می‌گویند که آفریقا مال قرن آینده است.

مقصودی تصریح کرد: آقای پوتین در این مدت حداقل ۲ بار به سوریه سفر کرده است اما چرا آقای روحانی در طول این هشت سال یکبار هم به سوریه نرفته‌اند؟ خود سوری‌ها اعلام کردند که ایران بیاید و در بندر لازقیه سهم داشته باشد ما نرفتیم، از طرفی کنسولگری ایران در لازقیه و حرب آماده است اما رایزن های بازرگانی‌مان را به بهانه اقتصاد به کشور برگردانده‌ایم.

تهیه‌کننده برنامه «ثریا» در پایان درباره این برنامه گفت: برنامه زنده ثریا بعد از یکسال از یکشنبه به آنتن بر می‌گردد.

برنامه «یه روز تازه» کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که با اجرای وحید رونقی و فریبا باقری از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۸ تا ۱۰ صبح روی آنتن می‌رود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول