اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ابتلای 38 هزار و 224 زنجانی به کووید 19/ ملاک رنگ‌بندی شهرها تعداد بیماران بستری است

از آغاز شیوع ویروس کرونا در استان زنجان 38 هزار و 224 زنجانی به کووید 19 مبتلا شده‌اند که 942 نفر از این افراد جان خود را از دست داده‌اند.

ابتلای 38 هزار و 224 زنجانی به کووید 19/ ملاک رنگ‌بندی شهرها تعداد بیماران بستری است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، هفته دوم اعمال محدودیت‌های کرونایی در حالی به نیمه رسیده است که کارشناسان نگرانی خود را از کاهش حساسیت‌ها در قبال رعایت پروتکل‌های بهداشتی با توجه به کاهش اندک مبتلایان به کووید 19 ابراز کرده‌اند.

بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی 6 هزار و 36 نفر از بیماران بستری در استان زنجان به کووید 19 بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ثابت شده که 4 هزار و 888 نفر از آن‌ها بعد از بهبود از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

بر اساس همین گزارش آمار بیماران سرپایی به کووید 19 از آغاز شیوع ویروس کرونا در این استان، بر اساس تست‌های آزمایشگاهی 32 هزار و 188 مورد بوده است که 209 مورد از آن‌ها طی 24 ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به 38 هزار و 224 نفر رسیده است.

در حال حاضر 555 نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید 19 و یا مشکوک بودن بستری هستند که 40 مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید 19 و همچنین مشکوک 17 هزار و 35 نفر اعلام شده است.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا 942 نفر جان خود را از دست داده‌اند که هشت نفر از آن‌ها جزو آمار روزانه بوده‌اند.

کاهش قطره‌چانی مبتلایان به کرونا

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان و رئیس مرکز بهداشت استان هم با تشریح اوضاع و با اشاره به اینکه موارد سرپایی و بستری در سطح استان به صورت قطره چکانی رو به کاهش است، اظهار کرد: تست‌های سریع از روز جمعه هفتم آذرماه در استان درحال انجام است و این کیت‌ها به تمام شهرستان‌های تابعه استان هم تعلق گرفته و برای انجام تست‌ها از آن‌ها استفاده می‌شود.

محمدرضا صائینی افزود: کیت‌های تشخیص کرونا در کشور خودمان تولید می‌شود که خیلی جای افتخار دارد و فعلا به اندازه ۱۰ هزار عدد به دانشگاه‌ها و 5 هزار عدد به دانشکده‌ها اختصاص یافته است و مقرر است به میزان تستی که انجام می‌گیرد، شارژ کیت‌ها در سطح ملی انجام شود.
 
وی با بیان اینکه در کنار انجام این تست‌ها، تست PCR هم انجام و با قوت ادامه می‌یابد، تصریح کرد: هیچ محدودیتی در انجام تست‌ها نداریم به شرطی که با تایید و تشخیص پزشک انجام بگیرد.

صائینی ادامه داد: درخصوص رنگ‌بندی، مقرر است که تست زیاد انجام بدهیم و لذا چون تست زیاد انجام می‌گیرد، طبیعتاً موارد مثبت سرپایی هم افزایش خواهد داشت.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان افزود: ملاک برای رنگ‌بندی، کل موارد بستری است و حتی مواردی که PCR منفی است، ولی سی تی اسکن مثبت است، یا پزشک به صورت بالینی در نظر می‌گیرد. هم لحاظ می‌شود.

وی با بیان اینکه در کل موارد سرپایی و بستری در سطح استان به صورت قطره چکانی رو به کاهش است و همیشه این‌گونه خواهد بود، افزود: درحال حاضر کاهش موارد بستری به صورت قطره چکانی ملموس است تا جایی‌که از روزانه ۱۲۰ بستری، به روزانه ۸۰ تا ۸۵ رسیدیم‌.

صائینی تاکید کرد: الان متوسط بستری ما نسبت به هفته‌های گذشته کاهش پیدا کرده، و مراجعات سرپایی هم، کم شده، ولی این کاهش، به این معنا نیست که موارد مثبت سرپایی کم شود. چون هدف ما این است که تست زیادتری انجام بدهیم و براین اساس موارد مثبت بیشتری شناسایی می‌شوند، که در ادامه رهگیری، پیگیری و بحث‌های مختلف را خواهیم داشت.

انتهای پیام/۷۳۰۰۴/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول