اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

روند ابتلا به ویروس کرونا در چهارمحال 25 درصد کاهش یافت

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد گفت: با اعمال محدودیت‌ در ابتدای آذرماه میزان ابتلا به ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری 25 درصد کاهش یافته است اما نباید در رفع محدودیت‌ها عجله کرد.

روند ابتلا به ویروس کرونا در چهارمحال 25 درصد کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد مجید شیرانی در جلسه ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا گفت: با اعمال محدودیت‌ در ابتدای آذرماه میزان ابتلا به ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری 25 درصد کاهش یافته است اما نباید در رفع محدودیت‌ها عجله کرد زیرا حجم بیماری زیاد است و ممکن است مجدد روند ابتلا افزایشی شود.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد با بیان اینکه استان در زمینه ابتلا به ویروس در حال حاضر در جایگاه 17 قرار دارد، تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت شهرستان‌های سامان و کیار قرمز است و شهرکرد، بروجن، فارسان، لردگان، خانمیرزا و اردل در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های کوهرنگ و بن زرد است و محدودیت‌ مشاغل در هر شهرستان با توجه به وضعیت موجود اعمال خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: کیت‌های تست سریع کرونا در روز گذشته وارد استان شده‌اند و در مرحله آزمایش هستند و از هفته آینده مورد استفاده قرار خواهد گرفت و این موضوع کمک خوبی به اجرای طرح محله محور مقابله با ویروس کرونا خواهد بود.

شیرانی تاکید کرد: یکی از مشکلات عمده در بیمارستان، ابتلای همراهان بیماران بستری به ویروس کرونا است که خوشبختانه با ورود گروه‌های جهادی به این موضوع این مشکل برطرف می‌شود اما برای بیمه این گروه‌های جهادی باید اقدام عاجلی صورت پذیرد.

هرگونه میهمانی برای کهن‌سالان کشنده است

وی با بیان اینکه بیش از 54 درصد مبتلایان در رده سنی 16 تا 45 سال قرار دارند، تصریح کرد: متاسفانه بیش از 80 درصد فوتی‌ها در رده سنی بالای 60 سال است که عمدتا به دلیل سرزدن‌ها و دورهمی‌های بیجا می‌باشد لذا باید این فرهنگ جا بیافتد که در این شرایط هرگونه میهمانی برای کهن‌سالان کشنده است.

وی بیان داشت: از هفته آینده اطلاعات بیماران کرونایی در اختیار 15 دستگاه‌ اجرایی قرار خواهد گرفت که با استفاده از کدملی می‌توان از ورود آن‌ها جلوگیری کرد که باعث کاهش گسترش ویروس کرونا خواهد شد.

انتهای پیام/68033/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول