اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

درخواست تد کروز از دیوان عالی برای مداخله در پرونده انتخاباتی

بعد از رد شکایت حزب جمهوری‌خواه برای ابطال آرای ایالت پنسیلوانیا که به نفع بایدن بوده، سناتور جمهوری‌خواه ایالت تگزاس آمریکا از دیوان عالی این کشور خواست درخواست تجدیدنظر این حکم را مورد بررسی قرار دهد.

درخواست تد کروز از دیوان عالی برای مداخله در پرونده انتخاباتی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «تد کروز» سناتور جمهوری‌خواه تگزاس از تلاش به منظور جلب رضایت دیوان عالی آمریکا برای رسیدگی به درخواست تجدیدنظر در حکم دادگاه پنسیلوانیا حمایت کرد.

کروز اولین سناتوری است که به صورت علنی از درخواست رسیدگی دوباره به پرونده انتخاباتی این ایالت حمایت کرده است. پیشتر دادگاه عالی پنسیلوانیا دادخواست حزب جمهوری‌خواه در اعتراض به سیستم رای‌گیری در این ایالت را برای ابطال نتیجه انتخابات آن، رد کرده بود.

به گزارش وبگاه خبری «هیل»، کروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: این درخواست تجدیدنظر مسائل جدی حقوقی را مطرح می‌کند و من معتقدم دیوان عالی باید به سرعت به آن رسیدگی کند.

وی افزود: قوانین پنسیلوانیا رای‌گیری حضوری را الزامی می‌کند مگر در شرایط محدود و مشخص. اواخر سال گذشته مجلس قانون‌گذاری پنسیلوانیا علیرغم منع بیان شده در قانون اساسی پنسیلوانیا، قانونی را تصویب کرد که رای‌گیری پستی سراسری را مجاز اعلام کرد. در این درخواست تجدیدنظر گفته شده که پنسیلوانیا نمی‌تواند وسط بازی قوانین را تغییر دهد.

وی افزود: این تلخی و تفرقه که در سراسر کشور می‌بینیم نیاز به راه‌حل دارد. و من معتقدم دیوان عالی آمریکا در قبال مردم آمریکا مسئولیت دارد که اطمینان یابد ما از مقررات و قانون اساسی پیروی می‌کنیم. بررسی این پرونده به صورت سریع گامی مهم خواهد بود که به بازسازی اعتماد به تمامیت نظام دموکراتیک ما کمک می‌کند.

پیشتر و در ادامه شکست تلاش‌های جمهوری‌خواهان و ستاد رئیس‌جمهور آمریکا برای جلوگیری از پیروزی احتمالی رقیب دموکرات خود در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور، شکایت آنها در ایالت پنسیلوانیا رد شد.

چند نفر از نمایندگان جمهوری‌خواه این ایالت در کنگره آمریکا از جمله «مایک کِلی»، شکایتی را مبنی بر ابطال «رأی‌گیری غیابی» و همچنین عدم تایید نتایج انتخابات در پنسیلوانیا به دادگاه ارائه کرده بودند.

پیش از این نیز، دادگاه تجدیدنظر فدرال فرجام‌خواهی تیم حقوقی رئیس‌جمهور آمریکا در مورد آرای پنسیلوانیا را به علت ناکافی بودن دلایل رد کرده بود.

شمارش آرا در آمریکا نشان می دهد که بایدن توانسته بیش از ۸۰ میلیون رای را بدست بیاورد که رکوردی در تاریخ آمریکا به شمار می‌آید.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر برگزار شد. برآورد رسانه‌ها حاکی است جو بایدن با ۳۰۶ رأی الکترال به عنوان رئیس‌جمهور بعدی آمریکا انتخاب شده است. ترامپ ۲۳۲ رأی الکترال به دست آورد. ترامپ از پذیرش نتیجه انتخابات خودداری کرده و شکایت‌هایی را درباره تقلب در فرایند رأی‌گیری در چند ایالت کلیدی مطرح کرد. اکثر این شکایت‌ها رد شده‌اند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول