اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

وضعیت مدارس در مناطق نارنجی اعلام شد/کلاس‎‌های درس غیرحضوری است

وزیر آموزش و پرورش درباره نحوه فعالیت مدارس مناطقی که از شرایط قرمز کرونایی خارج می‌شوند، گفت: در مناطق نارنجی، فعالیت آموزشی به صورت غیرحضوری خواهد بود اما مدارس با حضور مدیر و حداقل کادر اجرایی فعال و بر فرآیند آموزش‌های حضوری نظارت خواهند کرد.

وضعیت مدارس در مناطق نارنجی اعلام شد/کلاس‎‌های درس غیرحضوری است

به گزارش خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه نشست مشترک با دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر و در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: آینده جامعه در مدارس امروز ساخته می شود و دانش‌آموزان امروز، مدیران بخش‌های مختلف فردای جامعه هستند و عرصه فرهنگی و اقتصادی جامعه را می‌سازند، بنابراین هرچقدر دانش‌آموزان سالم‌تر و توانمندتری داشته باشیم، می‌توانیم جامعه سالم‌تری داشته باشیم.

وی پدیده اعتیاد را یکی از خطرات تهدید کننده دانش‌آموزان برشمرد و افزود: هر چند آمار اعتیاد در مدارس نسبتا پایین است اما خطر بسیار بزرگی است؛ بنابراین طرح یاریگران زندگی با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر در آموزش و پرورش با هدف افزایش آگاهی و توانمندی والدین، طراحی و در حال اجراست و درحال حاضر به دلیل ملاحظات بهداشتی در شرایط کرونایی این طرح در بستر شبکه «شاد» ارائه می شود.

وی ادامه داد: بخش مهم طرح یاریگران زندگی، دانش آموزان هستند که در آن گروه همسالان از یکدیگر مراقبت می‌کنند و آگاهی‌هایی را دریافت می‌کنند تا بتوانند به دوستانشان کمک کنند.

حاجی میرزایی، گروه همسالان را در مصونیت دانش‌آموزان در برابر آسیب‌ها، مهم و کمک کننده به تحقق اهداف دانست و اضافه کرد: محتوایی  در این زمینه تولید شده و در کانال‌های شبکه شاد بارگذاری شده است و در اختیار دانش آموزان تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرد.

وی در خصوص نحوه فعالیت مدارس مناطقی که از شرایط قرمز کرونایی خارج می شوند، گفت: ستاد ملی مبارزه با کرونا در این زمینه تعیین تکلیف کرده است، بنابراین در مناطق نارنجی فعالیت آموزشی به صورت غیرحضوری خواهد بود اما مدارس باحضور مدیر و حداقل کادر اجرایی فعال و بر فرآیند آموزش‌های حضوری نظارت خواهند کرد.

* مهارت «نه» گفتن باید به همه افراد آموزش داده شود

وزیر آموزش و پرورش در نشست مشترک با  سردار مؤمنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با موضوع رونمایی از مستندات برنامه کانون یاریگران زندگی که در سالن جلسات ساختمان شهید رجایی و حضور مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها و رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور و از طریق شبکه شاد برگزار شد، اظهار کرد: مسائل و مشکلات دلایل مختلفی دارند و اگر هر یک از این مسائل را واکاوی کنیم، نقش یادگیری در آن مشهود است.

وی تصریح کرد: هر چه عناصر یادگیری خلاق، دقیق، سالم و عمیق‌تر باشد، در آینده افراد جامعه سالم‌تر و تواناتر خواهند بود، بنابراین مدرسه بهترین جایی است که می توان به این موضوع پرداخت.

حاجی‌میرزایی با بیان اینکه مهارت نه گفتن یک مهارت پایه است که باید به همه افراد آموزش داده شود، خاطرنشان کرد: شخصیت افراد در مدرسه شکل می‌گیرد و باید برای هرچه بهتر شکل‌گیری شخصیت افراد در مدرسه تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه در جامعه خطرات بسیاری وجود دارد که نیازمند توجه خانواده و مدرسه است، اظهار کرد: مدرسه حلقه وصل بین خانه، معلم، مدیر و دانش آموز است. علت آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان به جامعه و گروه‌های همسالان و خانواده‌ها بر می‌گردد بنابراین وزارت آموزش و پرورش برای آموزش خانواده‌ها و آگاهی دادن به والدین در مدرسه تلاش و برنامه‌ریزی دارد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برخی آسیب‌های اجتماعی در جامعه و خانواده‌ها، اظهار کرد: در طرح یاریگران زندگی به آموزش خانواده‌ها، دانش‌آموزان و همسالان توجه شده است، بنابراین آمار مدارس مجری این طرح را از ۲۰به ۳۰ هزار مدرسه افزایش داده‌ایم.

وی ادامه داد: باید از ظرفیت فوق العاده شبکه «شاد» در این طرح استفاده کنیم و این طرح را در تمام مدارس کشور توسعه دهیم و مانند سایر بخش‌ها از شبکه شاد برای توسعه برنامه‌ها استفاده کنیم.

حاجی‌میرزایی در پایان ابراز امیدواری کرد که کرونا نه تنها مانع اجرای طرح یاریگران زندگی نشود بلکه از طریق شبکه «شاد» موجب توسعه و تقویت این طرح شویم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول