اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

آغاز طرح «حاج قاسم سلیمانی» برای مقابله با کرونا در پرند

فرمانده سپاه حیدرکرار پرند گفت: از امروز طرح جهادی محله و خانواده محور شهید حاج قاسم سلیمانی با کمک شبکه بهداشت و درمان و بسیجیان تا قطع کامل بیماری منحوس کرونا در پرند آغاز می‌شود.

آغاز طرح «حاج قاسم سلیمانی» برای مقابله با کرونا در پرند

به گزارش خبرگزاری فارس از پرند، سرهنگ افشین ارشدی فرمانده سپاه ناحیه حیدرکرار پرند ظهر امروز در جلسه آغاز طرح جهادی محله محور و خانواده محور شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: طرحی که امروز عملیات آن آغاز خواهد شد با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح و بسیج مستضعفین، وزارت بهداشت و درمان و سایر دستگاه‌های اجرایی موظف آغاز خواهد شد.

وی در ادامه گفت: اگر خانواده‌ای درگیر ابتلا به کرونا شود به مدت دو هفته خانواده فرد مبتلا را تحت پوشش هم از لحاظ دارویی و هم معیشتی قرار خواهیم داد.

فرمانده سپاه ناحیه حیدرکرار پرند بیان کرد: باید دست در دست هم دهیم تا بتوانیم موجبات قطع فراگیری ویروس را به دست آوریم.

در ادامه جلسه، علیرضا ندیم معاونت بهداشت و درمان سپاه حیدر کرار پرند با توجه به اهمیت امنیت و سلامت گفت: بر اساس فرماندهی محترم کل سپاه طی تدابیری که از سوی فرماندهی کل قوا به ایشان ابلاغ شده این طرح را اجرایی شده که قرار شد با همکاری شبکه بهداشت و پایگاه‌های بسیج برای حمایت از بیماران کرونایی و به منظور قطع شیوع بیماری منحوس اقداماتی انجام گیرد.

وی گفت : در این طرح بسیجیان نیروهای پشتیبان و نیروهای تخصصی هم از شبکه بهداشت هستند که با استقرار در خانه‌های بهداشت از بیماران تست و نمونه‌گیری گرفته و اگر مثبت اعلام شد کار اصلی این طرح شروع می‌شود.

معاونت بهداشت و درمان سپاه حیدر کرار پرند اضافه کرد: حمایت از خانواده مبتلا به کرونا از جمله بیماریابی با مراجعه به خانواده بیمار مراجعه کرده و افراد در ارتباط با فرد مبتلا هم شناسایی می‌شود و در ادامه حمایت‌های مادی و معنوی برای قرنطینه و قطع شیوع کرونا را انجام می‌دهیم.

 ندیم ابراز کرد: در این طرح تعداد ۳۲ نفر از بسیجیان توسط شبکه بهداشت آموزش‌های لازم را دیده‌اند.

در بخش دیگری از جلسه منوچهر جعفری سرپرست اداره مرکز بهداشت شهر پرند با ارائه گزارشی از فعالیت شبکه بهداشت در پرند، عنوان کرد: هدف این طرح این است که هنگامی که بیماری مبتلا به کرونا می‌شود با خانواده‌های درگیر با فرد مبتلا ارتباط گرفته و آن‌ها را شناسایی کنیم که اگر علائم داشته باشند با کمک متخصصان و پزشکان شبکه بهداشت دستورات پزشکی را به آن‌ها اعلام کرده و تست‌گرفته شود و تحت مراقبت قرار گیرند تا نیازی به تردد به خارج از منزل نداشته باشد و به این شکل زنجیره ابتلاء از آن خانواده قطع شود.

انتهای پیام/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول