اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

محاسن شفافیت بسیار بیشتر از معایب آن است/ باید شفافیت را به سایر قوا تسری دهیم

نماینده اصفهان در مجلس با تاکید بر اینکه محاسن شفافیت بسیار بیشتر از معایب آن است، خواستار تسری آن به سایر قوا شده و گفت: گاهی اوقات ممکن است شفافیت آرا منجر به مهندسی آرای نمایندگان از سوی معاندین شود.

محاسن شفافیت بسیار بیشتر از معایب آن است/ باید شفافیت را به سایر قوا تسری دهیم

حجت‌الاسلام حسین میرزایی نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس درباره طرح شفافیت آرای نمایندگان اظهار داشت: شفافیت را باید به بخش‌ها، ابعاد و لایه‌های مختلف تقسیم کنیم و اگر بگویم مطلقاً شفافیت وجود نداشته باشد حرف اشتباهی زده‌ایم و اگر هم بگویم مطلقاً شفافیت باشد این حرف هم اشتباه است. چرا که ممکن است شفافیت در حوزه‌های امنیتی و نظامی عواقب بدی برای نظام داشته باشد و ممکن است معاندین سواستفاده کنند و از سوی دیگر آشکار بودن رأی در امورات ارزشی، حیثیتی و بین‌المللی مانند FATF و CFT و برجام هم منجر به سواستفاده خواهد شد.

وی افزود:‌نمی‌توانیم مطلقاً بگوییم که شفافیت آری و مطلق هم نمی‌توانیم بگوییم شفافیت خیر، اما در مجموع محاسن شفافیت بسیار بیشتر از معایب آن است.

نماینده اصفهان در مجلس گفت: شفافیت باید باشد ولی نباید نگاه مطلق به آن داشت و عده‌ای بگویند که آرا را در همه ابعاد بایستی مشخص باشد. چرا که ممکن است عده‌ای براساس علم روانشناسی پیش‌بینی کنند که نماینده‌ای یا نمایندگان در موضوع بعدی چگونه رأی می‌دهند و سپس ممکن است مهندسی آرا کرده و دشمنان از شفافیت آرا سواستفاده کنند که این استفاده بسیار بیشتر از استفاده مردم خواهد بود.

میرزایی تصریح کرد: ممکن است یک طرح یا لایحه به نفع مردم باشد ولی با هجمه رسانه‌ای و مهندسی رسانه‌ای منفعت عمومی را منتفی کنند. 

وی افزود: اگر شفافیت آرا را در مجلس آغاز کنیم قطعاً به سایر قوا هم خواهد رسید.

نماینده اصفهان در مجلس تصریح کرد: اگر شفافیت را به حوزه اموال مسئولین، حقوق و دستمزد و مزایا و مأموریت‌ها ببریم هم برای دستگاه‌ها مطلوب است و هم برای مردم؛ ولی وقتی به شفافیت آرا برسیم باید بدانیم که برخی آرا باید مخفی باشد تا دشمنان حرکات بعدی ما را تشخیص نداده و امکان پیش‌بینی ما با جهان خارج در مبادلات سیاسی را نداشته باشند.

میرزایی در پایان گفت: شفافیت نمایندگان برای ملت باید به گونه‌ای باشد که عملکرد آنان مثل آینه و آب روشن باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول