اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

توزیع ۵۰۰ بسته معیشتی توسط بسیج/۱۲۰ تیم بسیج برای مقابله با کرونا در منطقه ایلام سازماندهی شده است

فرمانده سپاه ناحیه ایلام گفت: مرحله سوم رزمایش کمک مومنانه بیش از ۵۰۰ بسته معیشتی هرکدام به ارزش سه میلیون ریال بین نیازمندان، دانش آموزان و مشاغلی که به واسطه کرونا آسیب دیده‌اند توزیع می‌شود.

توزیع ۵۰۰  بسته معیشتی توسط بسیج/۱۲۰ تیم بسیج برای مقابله با کرونا در منطقه ایلام سازماندهی شده است

سرهنگ حیدر الفتی فرمانده سپاه ناحیه ایلام صبح امروز در حاشیه رونمایی از ۵۰۰ بسته حمایتی در مرحله سوم کمک مومنانه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: امروز در ادامه مرحله سوم رزمایش کمک مومنانه بیش از ۵۰۰ بسته معیشتی هرکدام به ارزش سه میلیون ریال و شامل اقلام خوراکی، بهداشتی، نوشت افزار است که بین نیازمندان، دانش آموزان و مشاغلی که به واسطه کرونا آسیب دیده‌اند توزیع می‌شود.

وی افزود: از ابتدای مرحله سوم کمک مومنانه که از ۱۷ ربیع الاول و میلاد پیامبر اکرم( ص) آغاز شده، تاکنون بیش از ۳۰۰۰ بسته معیشتی و از ابتدای رزمایش کمک مومنانه تا کنون ۲۵۰۰۰ بسته معیشتی توسط گروه‌های جهادی بسیج، خیرین، معتمدین مساجد، محلات جمع آوری و بین آسیب دیدگان از کرونا، دانش آموزان و نیازمندان توزیع شده است.

فرمانده سپاه ناحیه ایلام گفت: در رزمایش محله به محله بسیج با عنوان طرح قاسم سلیمانی که دیروز در سراسر کشور و سطح استان با هدف مقابله با کرونا آغاز شده است، تعداد ۱۲۰ تیم بسیج سازماندهی شده و در ۶ منطقه و ۶۰ بلوک شهر ایلام به ایفای نقش می‌پردازند.

وی ادامه داد: در سطح هر پایگاه مقاومت بسیج سه تیم نظارتی، مراقبتی و حمایتی برای مقابله با کرونا تشکیل شده است؛ تیم‌های نظارتی وظیفه آموزش و نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح شهر و اصناف را برعهده دارند.

الفتی تصریح کرد: تیم‌های مراقبتی با همکاری علوم پزشکی در زمینه غربالگری، ارتباط تلفنی با سامانه ۴۰۳۰، بیماریابی، قرنطینه معکوس و مراقبت از گروه‌های پرخطر از جمله سالمندان، بیماران ویژه و... فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: تیم‌های حمایتی نیز با همکاری پایگاه‌های مقاومت و مساجد محلات در خصوص تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی در بین آسیب دیدگان کرونا فعالیت می‌کنند.

الفتی افزود: پیش بینی می‌شود در طی سه ماه از اجرای این طرح ۵۰ درصد از بستری‌ها و فوتی‌ها کاهش یابد و ۸۰ درصد بیماران کرونایی نیز شناسایی شوند.

انتهای پیام/ 9708

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول