اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

پامپئو از قطر برای میزبانی و تسهیل مذاکرات افغانستان قدردانی کرد

وزیر خارجه آمریکا با قدردانی از قطر برای میزبانی مذاکرات صلح افغانستان، توافق صورت گرفته میان هیات‌های مذاکره‌کننده کابل و طالبان را نقطه عطفی در حل منازعات افغانستان خواند.

پامپئو از قطر برای میزبانی و تسهیل مذاکرات افغانستان قدردانی کرد

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا گفت توافق میان هیات‌های مذاکره کننده دولت افغانستان و طالبان امید برای دستیابی به توافق سیاسی را خلق کرده است.

این در حالی است که عصر امروز (چهارشنبه، ۱۲ آذر) هر دو گروه اعلام کردند که بر روی شیوه مذاکرات میان افغان‌ها به توافق رسیده‌اند.

وزیر خارجه آمریکا افزود که این کشور از اعلام توافق از سوی تیم‌های مذاکره کننده جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان استقبال می‌کند.

به گفته وی این توافق برای صلح افغانستان یک نقطه عطف بزرگ است و این توافق قوانین و شیوه کار را که دو طرف از زمان آغاز مذاکرات درباره آن مذاکره کرده‌اند، تدوین کرده است.

پامپئو همچنین گفت:‌این تیم‌ها تصمیم‌های مهمی گرفته‌اند که مذاکرات آنها را در مورد نقشه راه سیاسی و آتش بس فراگیر هدایت می‌کند.

وی همچنین تصریح کرد که آمریکا به پشتکار و تمایل به یافتن نقاط مشترک به هر دو طرف تبریک می‌گوید.

به گفته وی این دستاورد نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان جدی هستند و قادر به غلبه بر اختلافات و آماده مقابله با مسائل دشوار می‌باشند. 

پامپئو همچنین از قطر برای میزبانی مذاکرات بین‌الافغانی و تسهیل در گفت‌وگوها قدردانی کرد.

به گزارش فارس، مذاکره‌کنند‌گان دولت افغانستان و طالبان اعلام کردند که شیوه کار مذاکرات بین‌الافغانی نهایی شده است.

«نادر نادری»، سخنگوی هیأت مذاکره‌کننده دولت امروز چهارشنبه، دوازدهم آذر در توئیتی نوشت که این دستور کار و همچنین مقدمه آن نهایی شده و کار روی برنامه مذاکرات آغاز می‌شود.

«محمدنعیم»، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر نیز در توئیتی مشابهی این خبر را تأیید کرد.

در همین حال، سخنگوی دولت افغانستان نیز با استقبال آن را گامی مهم برای آغاز مذاکرات بر سر موارد مهم از جمله آتش‌بس همه‌جانبه خواند.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول