اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

از کشاورزی تا ساخت تجهیزات پیشرفته پزشکی/ دنیای پرمشغله‌ یک کارآفرین

نیما هدایتی گودرزی جوان باانگیزه و خلاق در کنار کارهای کشاورزی که هیچگاه موجب نشده دست از تلاشش در زمینه تحصیل بردارد، در ساخت تجهیزات پیشرفته پزشکی فعالیت می‌کند و هدفش بومی‌سازی محصولات و خدماتی در حوزه‌ی پزشکی است که در کشور و یا لااقل استان مازندران وجود ندارد.

از کشاورزی تا ساخت تجهیزات پیشرفته پزشکی/ دنیای پرمشغله‌ یک کارآفرین

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، دنیای یک کارآفرین با همه تلاش‌هایش زیباست، تلاش‌هایی که هزاران حرف برای گفتن دارد و برای اینکه در این حرفه بماند و شغلش سرپا باشد دست به هر کاری می‌زند و برای اینکه شغلی پا بگیرد به هر دری می‌زند.

مشکلات و مسائل نه تنها باعث نشده دست از تلاش بردارد، بلکه علاقه و رغبتش را برای انجام کارها بیشتر کرده، کارآفرینانی که خود شغل دارند اما بر شغل پدران و اجداد خود ماندند و باوجود خستگی کار وارد مزرعه شده و کار می‌کنند و اگر مدتی کشاورزی نکنند دلشان هوایی می‌شود.

به سراغ نیما هدایتی گودرزی جوان ۳۱ ساله اهل سیمرغ رفتیم که در کنار کشاورزی جز استعدادهای برتر دانشگاه نیز بوده و هست.

این جوان باانگیزه و خلاق در کنار کارهای کشاورزی که هیچگاه موجب نشده دست از تلاشش در زمینه تحصیل بردارد در سال ۸۸ در رشته مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل پذیرفته شد. مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را جز استعدادهای برتر و از شاگردان ممتاز دانشگاه بوده و آن دو مقطع را با معدل۱۷ و۱۸.۸۰ به‌پایان رسانده و اکنون دانشجوی سال چهارم مقطع دکترای همان دانشگاه با معدل ۱۹.۷۵ است.

این جوان از سال ۹۶ عضو بنیاد ملی نخبگان مازندران شد و درحال حاضر نیز در کنار کارهای کشاورزی خود، عضو هیأت مدیره و هیأت موسس شرکت تپش است، شرکتی که در ساخت تجهیزات پیشرفته پزشکی فعالیت می‌کند و هدفش بومی‌سازی محصولات و خدماتی در حوزه‌ی پزشکی است که در کشور و یا لااقل استان مازندران وجود ندارد.

او به همراه دوستان خود یعنی امیرحسین قاسمی و آرش محبوبی‌دوست دانشجویان دکترا و استاد راهنمایش دکتر عباس رامیار آزمایشگاه زیست سیال با سیستم‌های میکروالکترومکانیکی دانشگاه نوشیروانی را نیز راه‌اندازی کرد و اکنون در حوزه‌ی میکروسیال در حال تحقیق است، موضوعی که می‌گوید از علوم و تکنولوژی روز دنیاست و می‌تواند در آینده در سرعت آزمایشات و تشخیص بیماری‌ها بسیار کارآمد باشد.

اما با وجود این مشغله‌‌ها کشاورزی هم می‌کند همان شغلی که پدرش دارد و او از چندین سال قبل در این حوزه فعال بوده است.

نیما هدایتی گودرزی این جوان نخبه مازندرانی در گفت‌وگو با فارس، می‌گوید: درست است که آنها در حوزه‌ای فعالیت می‌کنند که بسیار پرمشغله است و خلا اطلاعاتی و امکانات وجود دارد اما این موضوع باعث نشده تا دست از کار بکشند و با تلاش و تحقیق زیاد توانستند بر این مشکلات فائق شوند و به نتایج مثبتی دست پیدا کنند.

وی اضافه می‌کند: ما در حال حاضر بر روی پروژه‌های مختلفی کار می‌کنیم که ان‌شاءالله می‌تواند در آینده نیازهای متفاوتی از بخش درمان کشور را پاسخگو باشد که برخی از آنها در مرحله‌ تحقیقات و برخی دیگر ساخته شده و در مرحله‌ی اعتبارسنجی قرار دارند.

به عنوان اولین محصول که توانستیم آن را به نتیجه برسانیم و الان در مرحله‌ی بازاریابی آن هستیم طراحی و ساخت الاینر‌های شفاف است، الاینرهای شفاف در واقع روش جدید در ارتودنسی است که به واسطه‌ی آن ناهنجاری دندانی را درمان می‌کنند.

 

هدایتی تصریح می‌کند: اگرچه حمایت‌هایی صورت می‌گیرد اما فعالیت در حوزه‌ کشاورزی و همچنین تولید مخصوصا برای قشر جوان، نیازمند حمایت بیشتری است، به طور مثال اعطای تسهیلات مناسب بیشتر هم به تولید کننده و هم به کشاورز می‌تواند قیمت نهایی محصولات‌شان را برای مشتریان کمتر کند که در نهایت رضایت همه را در بر خواهد داشت.

وی یادآور می‌شود: البته باتوجه به اینکه در در حال حاضر شرکت نوپایی هستیم نیاز داریم زمان بیشتری را به این حوزه اختصاص دهیم تا محصولاتی با کیفیت عالی ارائه کنیم، این موضوع باعث می‌شود در برخی اوقات فعالیت‌های دیگر کم‌رنگ‌تر شوند ولی به دلیل علاقه شخصی مطمئنا هرگز رها نمی‌شوند.

 

در انتها می‌خواهم جمله‌ام با این سخن لویی پاستور تمام کنم«در هر حرفه‌ای که هستید نه اجازه دهید که به بدبینی‌های بی‌حاصل آلوده شوید و نه بگذارید که بعضی لحظات تاسف بار که برای هر ملتی پیش می‌آید شما را به یاس و ناامیدی بکشاند»، در آرامش حاکم بر آزمایشگاه‌ها و کتابخانه‌هایتان زندگی کنید و نخست از خود بپرسید برای یادگیری و خودآموزی چه کرده‌ام؟ سپس همچنان که پیشتر می روید، بپرسید من برای کشورم چه کرده‌ام؟ و این پرسش را آنقدر ادامه دهید تا به این احساس هیجان انگیز برسید که شاید سهم کوچکی در اعتلای بشریت داشته‌اید، اما هر پاداشی که زندگی به تلاش‌هایمان بدهد یا ندهد، هنگامی که به پایان راه نزدیک می‌شویم هر کدام از ما باید حق آن را داشته باشیم که با صدای بلند بگوییم:«من هر آنچه که در توان داشته‌ام انجام داده‌ام»..

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول