اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

روند طولانی آزمایش کرونا در پرند مرتفع شد/ تست روزانه ۳۰ بیمار در مراکز بهداشت

سرپرست اداره بهداشت و درمان شهر پرند در خصوص طولانی بودن روند آزمایش کرونا گفت: تا هفته گذشته ما با این مشکل روبه‌رو بودیم اما خوشبختانه الان با وجود کیت‌های جدیدی که آمده این مشکل برطرف شده و در حدود ۲۴ تا ۴۸ ساعت جواب آزمایش مشخص که در حال حاضر در مراکز بهداشت در طول روز حدود ۳۰ مورد تست از بیماران گرفته می‌شود.

روند طولانی آزمایش کرونا در پرند مرتفع شد/ تست روزانه ۳۰ بیمار در مراکز بهداشت

به گزارش خبرگزای فارس از پرند، منوچهر جعفری سرپرست اداره بهداشت و درمان شهر پرند روز چهارشنبه در نشستی اظهار کرد: خوشبختانه دیروز و امروز ما هیچ‌گونه فوتی در کل شهرستان رباط‌کریم و پرند نداشته‌ایم که جای شکر دارد.

وی در ادامه گفت: شهروندان محترم شهر پرند می‌توانند در صورت بروز علائم بیماری از قبیل سردرد، تب، کمردرد، درد بدن و علائم دیگر با سامانه ۴۰۳۰ رایگان تماس بگیرند و با کارشناس مربوطه درمیان بگذارند تا با تشخیص علایم ابتدایی، برای دادن تست به نزدیک‌ترین مرکز بهداشت راهنمایی شوند که تمام هزینه آن هم رایگان خواهد بود.

سرپرست اداره بهداشت و درمان شهر پرند ادامه داد: اگر جواب آزمایش مثبت اعلام شد پیگیری‌های ما آغاز خواهد شد و فرد مبتلا تا زمان بهبود کامل در قرنطینه خانگی و تحت نظر متخصصان شبکه بهداشت خواهد بود و اگر جواب مثبت، همراه با بیماری‌های زمینه‌ای باشد به تشخیص پزشک به بیمارستان برای ادامه درمان ارجاع داده خواهد شد.

جعفری اضافه کرد: برای پیگیری ادامه روند درمان در دوران قرنطینه همکاران شبکه بهداشت به طور تلفنی در دو هفته دوران قرنطینه بیمار را تحت نظر خواهند داشت و راهنمایی‌های لازم را ارائه خواهند کرد.

وی در خصوص نقش طرح جهادی شهید حاج قاسم سلیمانی هم عنوان کرد: وظیفه پشتیبانی از افرادی که دچار بیماری شده‌اند به عهده سپاه سازندگی خواهد بود در صورت نیاز افراد مبتلا به کمک‌های معیشتی، درمانی و یا نداشتن جا برای قرنطینه، محل‌هایی را برای آن‌ها آماده می‌کنیم تا دوران قرنطینه را سپری کنند.

سرپرست اداره بهداشت و درمان شهر پرند در پاسخ به سوأل خبرنگار فارس در خصوص طولانی بودن روند آزمایش کرونا گفت: تا هفته گذشته ما با این مشکل روبه‌رو بودیم و آمار مراجعان زیاد شد و ما باید ‌آزمایش‌های گرفته شده را که حدود ۳۰ مورد بود به تهران می‌فرستادیم که به خاطر شلوغی مراکز تهران حدود ده روز طول می‌کشید تا جواب آزمایش به دست ما برسد. اما خوشبختانه الان با وجود کیت‌های جدیدی که آمده این مشکل برطرف شده و در حدود ۲۴ تا ۴۸ ساعت جواب آزمایش مشخص می‌شود که هزینه این تست هم حدود یک میلیون و ۲۰۰‌هزار تومان است که در حال حاضر به صورت رایگان در خدمت مردم عزیزمان خواهد بود.

جعفری در پایان ابراز کرد: در حال حاضر در مراکز بهداشت شهر جدید پرند در طول روز حدود ۳۰ مورد تست از بیماران گرفته می‌شود.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول