اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

منبع آمریکایی: واشنگتن نیمی از کارکنان و دیپلمات‌های خود را از بغداد خارج می‌کند

در آستانه سالگرد شهادت فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، آمریکا از ترس حملات نیروهای مقاومت، نیمی از کارکنان و دیپلماتهای خود را از بغداد خارج می‌کند.

منبع آمریکایی: واشنگتن نیمی از کارکنان و دیپلمات‌های خود را از بغداد خارج می‌کند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک منبع دولتی امریکا از خروج نیمی از کارمندان سفارت این کشور در بغداد خبر داد.

وی به شبکه خبری «اسکای نیوز» عربی گفت که این خروج عملا طی ساعات گذشته آغاز شده و به خاطر گزارشهای امنیتی است که نشان می‌دهد شاید سفارت آمریکا در منطقه سبز هدف قرار گیرد.

این منبع تصریح کرد، دستورات مربوط به خارج کردن کارکنان و دیپلماتها به خاطر توصیه فرماندهان سرویس اطلاعات آمریکا و پنتاگون است که تأکید دارند، تهدیدات جدی در این خصوص وجود دارند.

این فرماندهان تأکید دارند که ممکن است این تهدیدها با نزدیک شدن به سالگرد شهادت قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عملی شود.

«مارک کیمیت» از ژنرالهای کهنه‌کار آمریکا هم در این باره مدعی شد، این اقدام به خاطر نگرانی امنیتی روز افزون است که پس از حوادث اخیری که در ایران و مرزهای سوریه رخ داد، شکل گرفته است.

«ریچارد شمیرر» سفیر پیشین آمریکا در عمان هم گفت که یقیقنا واشنگتن به دولت عراق فشار وارد می‌کند تا ارتباط محکمی با ایران نداشته باشد.

شمیرر در عین حال اذعان کرد که آمریکا، موضع محکم دولت عراق در قبال این مسئله را می‌داند؛ زیرا ایران یک کشور همسایه است که در عراق منافع و نفوذ دارد و آمریکا نیز باید روابط خود را با عراق حفظ کند.

وی خاطر نشان کرد، هیچ کس در کاخ سفید دوست ندارد سناریوی بنغازی تکرار شود که در جریان آن، «کریس استیفنز» سفیر آمریکا در سال 2012 کشته شد.

به گفته این مسئول آمریکایی، آنچه باعث افزایش نگرانی شده، آغاز فرآیند کاهش نیروهای آمریکایی در عراق است. این مسئله شاید باعث شود که حملاتی علیه منافع آمریکا صورت گیرد.

آمریکا دی 1398 در یک حمله هوایی شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی را در فرودگاه بغداد به شهادت رساند. پارلمان عراق هم مصوبه اخراج نظامیان تروریست آمریکا را تصویب کرد، ولی هنوز اجرایی نشده است.

انتهای پیام/ص

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول