اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

اسدآباد از وضعیت قرمز کرونایی خارج شد

مدیر روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با اشاره به وضعیت بیماری کرونا در این شهرستان گفت: اسدآباد از وضعیت قرمز کرونایی خارج شد.

اسدآباد از وضعیت قرمز کرونایی خارج شد

حسین سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه شهرستان اسدآباد از وضعیت قرمز کرونایی خارج شد اظهار کرد: به دنبال اجرای محدودیت‌های پیش‌بینی شده از ابتدای آبان و همکاری موثر مردم شهرستان و تمام ادارات و نهادهای ذیربط، خوشبختانه شهرستان اسدآباد از وضعیت قرمز کرونایی خارج شده و در وضعیت نارنجی قرار دارد.

وی بیان کرد: با وجود خروج شهرستان اسدآباد از وضعیت قرمز، اعمال محدودیت‌های پیش‌بینی شده تا ۱۵ آذر در سطح شهرستان همچنان ادامه دارد و قرار است بر اساس نظر وزارت بهداشت، نحوه و شرایط اعمال محدودیت‌های جدید، ابتدای هفته آینده اعلام شود.

مدیر روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد خاطرنشان کرد: اجرای مطلوب محدودیت‌های پیش‌بینی شده در شهرستان از ابتدای آبان توسط مسوولین مربوطه، رعایت مولفه‌های بهداشتی از سوی مردم، پیشگیری و خودداری از برگزاری مهمانی‌ها، دورهمی‌ها و برگزار نکردن مجالس عزا و عروسی از جمله عوامل موثر در تغییر وضعیت شهرستان از قرمز به نارنجی بوده است.

وی عنوان کرد: بزرگترین اتفاقی که در زمینه اپیدمی‌های بیماری‌های تنفسی پیش‌رونده مصداق دارد، این است که این اپیدمی‌ها همواره با هر گونه سهل‌انگاری و بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی نظیر؛ حضور در تجمع‌ها، نزدن ماسک و امثال آن مجدد، همانند آتش زیر خاکستر روشن می‌شود.

سلیمانی با تا‌کید به اینکه برای پیشگیری از موج اپیدمی کرونا باید به سبک زندگی پایدار مقابله با کرونا رسید افزود: باید پذیرفت که خرید ایمن به صورت الکترونیک باشد و با کمترین تردد خدمات را دریافت کرد.

وی بیان کرد: رعایت پروتکل‌ها، پذیرش موضوع ارتباط و دیدار با خانواده‌ها به ویژه سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای از طریق فضای مجازی، درک مسئولیت اجتماعی و ضرورت مراقبت از یکدیگر بسیار با اهمیت است.

مدیر روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد خاطرنشان کرد: بی‌شک استفاده از ماسک، تهویه و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و توجه به شیوه نامه‌های ابلاغی در مقابله با کرونا در شرایط پایدار کمک می‌کند، اما غفلت و سهل انگاری مجدد در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، موجب شکل‌گیری موج سنگین، شدید و بزرگتر از موج‌های قبلی کرونا می‌شود.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول