اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

موضع دوگانه اروپایی‌ها در قبال ترور شهید فخری‌زاده غیرمنتظره نبود/ نتیجه خویشتنداری ترور، تحریم و فشارهای بیشتر است

کارشناس امور بین‌الملل با بیان اینکه موضع دوگانه اروپایی‌ها در قبال ترور شهید فخری‌زاده غیرمنتظره نبود گفت: نتیجه خویشتنداری ترور، تحریم و فشارهای بیشتر است.

موضع دوگانه اروپایی‌ها در قبال ترور شهید فخری‌زاده غیرمنتظره نبود/ نتیجه خویشتنداری ترور، تحریم و فشارهای بیشتر است

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه رسالت گفت‌وگویی با سید محمد مرندی، کارشناس امور بین‌الملل انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

تصور خیرخواهی غربی‌ها خوش‌خیالی است

هر کسی که تصور کند آمریکا یا اروپایی‌ها به دنبال دوستی و روابط خیرخواهانه با جمهوری اسلامی ایران هستند، به نوعی در توهم و خیال خوش به سر می‌برند.

بحث ارتباط و مذاکره با اروپایی‌ها با این‌که ممکن است ضروری به نظر برسد اما معنایش این نیست که لبخند آن‌ها به ایران صادقانه است. به نظر می‌رسد برخی افراد در داخل کشور زود باور هستند و ساده لوحانه رفتار می‌کنند.

موضع دوگانه اروپایی‌ها در قبال ترور شهید فخری‌زاده غیرمنتظره نبود

این سکوت و موضع دوگانه اروپایی‌ها در قبال ترور علیه شهید فخری‌‍زاده، برای ما امر غیر منتظره‌ای نبود.

آن‌ها نه تنها نسبت به کشته شدن ایرانی‌ها بلکه دیگر مسلمانان جهان، سیاه‌پوستان و مردم عادی کشورهای غیر غربی هیچ ناراحتی و دغدغه‌ای ندارند و تنها منافع کشور خودشان را دنبال می‌کنند.

طبیعی است که نباید عکس العملی فراتر از رفتارهای اخیر آن‌ها انتظار داشت. اما غیر طبیعی این است که برخی تلاش می‌کنند تا آن‌ها را راضی نگه دارند. 

باید در حوزه راهبردهای هسته‌ای کشور تجدیدنظر کنیم

دولت، وزارت خارجه، نهادهای امنیتی و شورای عالی امنیت ملی کشورمان باید عکس العمل‌شان نسبت به این اقدام تروریستی بدون درنظر گرفتن اظهارات و مواضع اروپایی‌ها باشد.

باید در حوزه راهبردهای هسته‌ای کشور تجدیدنظر کنیم و علاوه بر آن، واکنشی نظامی در برابر رژیم صهیونیستی داشته باشیم. 

غرب با اصل ترور دانشمندان و فرماندهان ایرانی موافق است

در این موضوع که اروپایی‌ها از به شهادت رسیدن دانشمندان و فرماندهان ایرانی خوشحال می‌شوند شکی نیست، اما آنچه که در میان اینها اختلاف ایجاد کرده، شرایط موجود است.

بسیاری از اروپایی‌ها و بخشی از حاکمیت آمریکا مخالف این هستند که در شرایط فعلی چنین اقدامات تروریستی علیه ایران اتفاق بیفتد زیرا می‌خواهند جو بایدن روی کار بیاید و امور را به شکل دیگری مدیریت کند.

البته این بدین معنا نیست که آن‌ها با اصل ترور دانشمندان یا مسئولان عالی رتبه ایرانی مخالفند،  بلکه نسبت به وقوع آن در شرایط کنونی عصبانی هستند. چنانکه دیدید در بیانیه‌ها و اظهارات هیچ یک از مقامات اروپایی سخنی از محکومیت این اقدام تروریستی نبود چه برسد به این‌که بخواهند در برابر چنین جنایات و اقدامات جنگی واکنشی نشان بدهند. 

تنفر اروپایی‌ها نسبت به جمهوری اسلامی ایران آشکار است

اروپایی‌ها با نظام نژاد پرست و آپارتاید اسرائیلی، ارتباطات بسیار  نزدیکی دارند و تنفرشان نسبت به جمهوری اسلامی ایران آشکار است.

دعوت اروپایی‌ها به سکوت و خویشتنداری ایران، نباید موجب شود که نسبت به حفظ حاکمیت ملی خودمان تعلل کنیم. در چنین شرایطی، هر نوع خویشتنداری عملا به معنای ترور، تحریم و فشارهای بیشتر است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول